• Anonym (X)

Hjärtekrossad och förvirrad

Blev dumpad av min sambo igår (tekniskt sett är vi fortfarande sambos då ingen av oss hittat nytt boende än). 

Vi var tillsammans i lite över 2 år. Vi båda är i 20-25 årsåldern. 

Jag känner mig så himla ledsen och förvirrad. Jag hade ställt in mig på att detta var rätt man för mig som jag kanske skulle gifta mig med och skaffa barn med, osv, i framtiden. Jag vet även att han har känt samma sak tidigare, vi har exempelvis pratat om våra framtidsplaner många gånger och han har pratat om att han vill skaffa hus med mig osv. 

Jag förstår bara ingenting. Förut verkade han se mig som en jättespeciell tjej, han verkade så himla glad att vara med mig, osv. Nu är det som allt bara totalt försvunnit från hans sida, helt utan anledning. Det är inget dramatiskt som hänt som typ otrohet eller stora bråk osv. Han sa själv när han dumpade mig att jag inte har gjort något fel och han fortfaeande tycker om mig som person, men han är inte kär längre. 

Jag tänker dock att efter drygt två år så är det ju i princip omöjligt att känna samma intensiva förälskelsekänslor som man gjorde i början. Jag brukar inte heller känna så längre men jag vill ändå vara med honom, jag älskar ju honom Fortfarande även om jag inte är nykär.

för mig känns det som att han tror att bara för att han inte är nykär längre så betyder det att förhållandet är fel - detta är uppfattningen jag fått när jag pratat med honom. Känns även som att han har en bild av att gräset är grönare på andra sidan och att det existerar en sån där typ av ganska orealistisk ?sagolik? kärlek. Jag förstår faktiskt ingenting? och vet inte vart jag ska ta vägen. Jag känner mig så tom, ensam och förkrossad. Min självkänsla har också verkligen tagit stryk av detta, känner mig värdelös. vet inte hur jag ens ska börja må bättre igen. 

• Svar på tråden Hjärtekrossad och förvirrad
  • Anonym (Hmum)

Det här kanske inte är det mest moraliska svaret men det struntar jag i. Om han är en kille som verkligen är värd relationen med dig och där det inte finns några röda flaggor att ta på allvar. 

1. böna och be inte. Ingenting. Nada.
    2. Var trevlig och artig när han pratar med dig, men starta inga konversationer själv. fråga inte hur han mår eller hur dagen på jobbet var. 
    3. gå UT. Träffa vänner, lev livet, starta en ny kurs,
    4. Se till att han vet att du lever gott och väl utan honom.
    5. Försök inga svartsjuketricks - det slår tillbaka.
    6. Vänta tålmodigt. 

våga lyssna på någon med betydligt fler år i spelet. ring och smsa honom inte. Män kommer i stort sett alltid tillbaka. Om inte nu, så om en vecka, en månad eller två. Ibland år, men dom kommer ALLTID tillbaka. Du förlorar inget på att testa och blir dessutom mer självständig på vägen. 

• Anonym (Th)

Håller med det Hmum skrev. Skulle själv följt det rådet. Hur kär man än är i en person som lämnar en, är nog det bästa rådet att inte "vinna" personen tillbaka, hur svårt det än är. Försök låta bli att ta första kontakten till konversation osv.

Svar på tråden Hjärtekrossad och förvirrad