Kommer aldrig duga åt svärmor
Jag har för några år sedan mött mannen i mitt liv med 3 barn, vi har ett fantastiskt förhållande.
Min man mådde i slutet av sin förra relation dåligt, han ville skiljas länge innan han tog steget till att verkligen slutföra detta. Till saken hör att min sambos familj fortfarande daltar med hans exfru. Dom pratar ibland illa om henne till mig, att dom var väldigt styrda över hur dom skulle bete sig, vad dom skulle göra osv när hon var med. Ofta att denna kvinna betedde sig som en barnunge rätt ut sagt. Har även fått förkunnat att dom tycker jag passar bättre in i deras stora familj med lika värderingar osv, dom kan få vara sig själva helt enkelt vilket dom inte påtalat kunde vara innan.
Men trots allt detta så läggs det ut bilder på denna kvinna när denne fyller år, det kommenteras på allt hon lägger ut, det frågas om henne vid olika sammankomster. Jag förstår att hon var en del av denna familj i många år men jag känner mig väldigt lite välkommen/accepterad, samt lite irriterad att de inte kan gå vidare. Jag får knappt grattis på födelsedagenhälsning och de frågar inget speciellt om mig.
Vad är det som får människor att bete sig såhär?