Hittar inga ordentliga jobb, har inte råd att utbilda mig
Börjar närma mig fyrtio, har väldigt svårt att hitta ordentliga jobb och känner mig väldigt otillfreds med tillvaron. Inte heller har jag råd att utbilda mig eftersom jag slösade bort mina CSN-år på att vara deprimerad och läsa fel utbildningar. Oförmågan att hitta in i livet har fört med sig att jag utöver tomma bankkonton har usel självkänsla och därför håller mig undan andra (särskilt i kärlekssammanhang). Samtidigt är det inte mycket jag kräver: Ett stabilt heltidsjobb. Det är allt. Senast trodde jag att jag skulle uppnå drömmen, men kort på anställningens start fick jag reda på att anställningen hade ändrats från 100 till 69 %. Det blir existensminimum i mitt fall. Jag vill dejta, resa, lägga pengar på hobbys osv. men har aldrig möjlighet att göra detta eftersom jag är kroniskt pank och miserabel.Vad gör man? Finns det korta utbildningar (säg ett år) man kan plugga distans och verkligen leder till anställning? Jag avskyr att inte ha nån riktning i livet. Vill veta hur jag ska ta mig ur det här...