• Anonym (Anonym)

Hej alla jag kommer att dö snart

Hej på er, det började för ungefär 4 år sedan jag började tappa sömn och känslan av att vara trött och sömnig började gradvis minska. Så jag tvingade mig till sängs varje natt utan att känna behov av sömn blundade jag bort nätterna. I början använde jag en sömnapp som visade hur mycket jag verkligen sov om nätterna det visade 5 timmar lättsömn till nu knappt 1 TIMME efter 4 år. Jag har sen sommaren märkt av balansrubbningar när jag går och nu 3 veckor tillbaka problem med att synen svajar och gungar hela tiden och en konstig känsla i kroppen som får mig att gunga, har varit i kontakt med vården för det här utan framgång de sa att det kunde vara kristaller ena sa nackmuskler en annan ångest. Så nu sitter jag här och ögonen har kollats upp utan avvikelser, men problemen med ögonen blir värre i takt med balansen. Har googlat runt lite och kommit fram till att mina symptom beror på en Prionsjukdom dessa sjukdomar är väldigt svåra att diagnostisera och är alltid dödliga finns inget man kan göra åt det! Så jag mår riktigt skit håller ögonen stängda för det mesta för att det är ett helvete att ens skriva detta.

• Svar på tråden Hej alla jag kommer att dö snart
  • Tecum

Det borde vara förbjudet att googla på sjukdomar, det är för lätt att hitta symptom man har som stämmer på dödliga åkommor.

Fy så jobbigt du har det men det behöver inte vara dödligt. Att inte få/kunna sova kan knäcka vem som helst. Funkar det inte med sömnmedel heller? Annars är ett bra knep fysisk ansträngning, och då menar jag inte en halvtimme på gymmet.

Jag har också balansrubbningar, lägesyrsel, och då känns det konstigt när man går. Men inga problem med synen.

• Anonya

Jobbigt att må så där. Men, dra inte slutsatsen att du har en prionsjukdomar och kommer att dö snart, för att via googling kunna diagnosticera en svårdiagnosticerad sjukdom är inte lätt. Har du tagit kontakt med vården på nytt efter det? Om inte, så ta kontakt på nytt, förklara att det bara blir värre och att det sedan några veckor tillbaka är rejäl försämring och säg också att du tycker det passar in på prionsjukdomen.

Har du stöd av någon så du inte är ensam med allt? Hoppas det och framför allt att läkarna hittar orsaken och att det inte är den du tror utan du kan få hjälp. Kram till dig.

• Anonym (Musse)

Har du stått på lugnande eller sömntabletter? Eller har du slutat med dessa? 

Svar på tråden Hej alla jag kommer att dö snart