Hjälp rädd för ALS
Söker råd.
Det började i juli. Jag vaknade med så ont i nacken att jag nästan kräktes. Trodde det var nackspärr först. Efter en vecka så somnade en sidan av kroppen och jag åkte in akut med misstanke om stroke.
Läkaren mer eller mindre avfärdade det som stress och hänvisade till min journal där det står att jag har 6barn. Något som jag aldrig är stressad över. Han sa gå hem och vila.
Kände mig nedslagen men efter en vecka utan förbättring sökte jag till min VC. Jag fick träffa en fantastisk läkare. Mina symtom har då tilltagit till detta:
Ont i nacken, orkeslösa mjölsyra i armarna, vänster ben släpar lite, rycker i musklerna, ont i händer och fötter, stel på morgonen.
Har tagit 280 blodprover sedan dess. Alla ser bra ut förutom CRP som är på 35. Det är inte jätte högt, men läkaren säger att i min ålder (33) ska det inte vara så.
reumatologen har avslagit remiss, neurologen samma.
har gjort MR av huvud och nacke utan anmärkning. Har röntgat händer och fötter och har artros i alla 4.
Varför jag söker råd här är att min läkare abrupt slutade och den nya bryr sig inte.
Är så sjukt rädd för ALS. Finns det någon som haft likande som kan ge råd om vad det kan vara?