• Anonym (pep)

Avsluta chat?

Skriver med en kvinna jag träffat kort i hotellfoajen. Pratade en kvart max, men vacker som en princessa och mycket trevligt samtal. Nu skickar vi meddelanden till varandra ca varannan vecka. Jag är ganska gammal(50) och gillar tempot, lite som brevväxling förr i tiden. Mycket trevligt och reflekterande men hon frågar knappt något. Man undrar ju något tänker jag? Knepigt?? Hur skulle du göra?  Vem vill prata med någon som inte frågar nåt tillbaka? Borde kanske ringa men jag är inte riktigt där än. 

• Svar på tråden Avsluta chat?
  • Anonym (Granbarr)

Om du vill ta det vidare måste du ställa såna frågor och vid dessa frågor pratar du inte om något annat utan nöj dig med några korta rader och se vad du får för respons

• Gaskarl

Vet inte vad tanken är med erat messande, men kommer det inga frågor,  det är du som driver konverserandet etc, då finns det väl inget intresse från hennes sida, så tänker jag.

• Anonym (Va)

Den som visar ointresse är du! Varannan vecka...? Seriöst, var glad att hon ens svarar. Varannan dag eller möjligen var tredje dag hade varit "lugnt" tempo och även då på gränsen till ointresserad. Om du vill komma någonvart med henne så får du allt dra på ett par växlar! Det duger inte att ligga på ettans växel om man vill köra en Lamborghini!

• Anonym (Granbarr)

Bara en reflektion...

Av vilken anledning kan man inte messa när man har barn?  
    Det tar 5 sekunder att skicka ett mess eller mail . Så himla upptagen är man ju inte som förälder.  Man har ju tid att slöa framför tv,  skrolla Facebook osv även med full aktivitet med barn hemma.

Är man intresserad VILL man ju messa och PRIORITERAR att messa. 

Så hur intresserad är ni egentligen? 

• Anonym (Va)

Dessutom borde ni inte sitta och skicka meddelanden. Sms är till för att boka dejter eller annan info.

• Anonym (pep)

Tack
    Många bra kommentarer. Jag ska ta dom några varv inne i huvet, tar kanske ett par veckor😉. Jag ska nog ställa en rak fråga. Skulle nog helst göra det öga mot men träff blir inte på ett tag, även om vi båda vill, avstånd och lite annat. 

• Anonym (Kimchi)

Vad är intensionen med messandet. Hur mycket kontakt fick ni på en kvart? Du säger att hon inte frågar något. Svarar hon artigt på det du skriver. Vill eg avsluta. Du säger att ni båda vill träffas. För att ev inleda en relation? Är ni singlar båda två? 

Svar på tråden Avsluta chat?