• Anonym (Delfinen)

Flytta hem igen pga mobbning

Jag är 21 år och har börjat plugga på universitetet och i och med det flyttat till samma stad som jag pluggar i. 
    Problemet är bara det att jag förknippar mig lägenhet med sånna extrema ångestkänslor att det triggar panikattacker dagligen. 
    Orsaken till det tror jag är att det finns en person i min klass som älskar att påpeka allt jag gör dagligen. På senaste tiden har dessa påpekande gått över till ?mobbande? kommentarer såsom ?det är fel på min matlåda? eller att ?jag tar med för mycket mat i mina matlådor så det ser ut som jag ska äta för 5 personer? m.m. Detta börjar bli extremt påtagligt och även om jag säger ifrån så börjar jag mer och mer dra mig från att gå till skolan. 

Detta har nu gjort så att jag förknippar staden och lägenheten med dessa oroskänslor och
    ringer hem i panik varje dag och storgråter till mina föräldrar och har på senaste tiden börjat åkt hem till mamma och pappa för att jag inte klarar av vara i lägenheten?. 

Är nu kluven om det kanske är dags att ta tag i det psykiska måendet och flytta hem till föräldrarna för att få hjälp? är dock livrädd att detta ska bli en annan låga hos personen i plugget för att kunna håna mig för att jag inte klarar av att bo själv?
    Har ca 40min pendling till skolan från mamma och pappa så det är inte överdrivet långt. Min föräldrar är världens bästa och så fort jag kommer hem så står de alltid där med öppna armar och då känns allt mycket bättre.

Kan tillägga att jag blivit mobbade tidigare så vet inte om det är själva mobbandet som får mig att inte vill vara i lägenhet eller om det ensamheten som gör att tankarna och känslorna spinner på och ingen är där för att stoppa mig på samma sätt som det blir när jag är hemma hos mamma och pappa.

Hur ska jag göra? Ska jag erkänna mig besegrad och flytta hem till en trygghet igen eller fortsätta leva såhär och betala flera tusen på hyra och må dåligt, men hoppas på att det blir bättre?