Flytta till Nyköping?
Vill man flytta och till vilka områden? Brandkärr går ju bort. Stenkulla är tveksamt, likaså Hemgården. Var ska man bo?
Vill man flytta och till vilka områden? Brandkärr går ju bort. Stenkulla är tveksamt, likaså Hemgården. Var ska man bo?
Är en fin stad överlag så beror väl lite på vad man vill...Gillar man en aktiv stad med mycket som händer även kvällstid mitt i veckan så är det kanske inte riktigt staden för en men om man vill ha småstadsliv i ett lite större paket så är det perfekt. För centrum är inte stort även om kommunen i sig är stor.
Finns många fina områden men öster (området kring Allahelgona samt Östra bergen), Väster kring Storgatan, Östra villastaden, Bryngelstorp, Vissa delar av Arnö samt Rosenkälla är alla trivsamma nog. Sedan finns det även områden som är "nyare" kring hamnen och tessin som jag inte har så god koll på - var ett bra tag sedan jag bodde där. Men verkar fina och trevliga.
Märker att jag namnger nästan hela staden men är svårt att avgränsa i områden på det sättet - även brandkärr och stenkulla har fina, lugna villaområden. Men ja, i brandkärr händer väl en del - iaf i lägenhetskomplexen. Men områdena är generellt ganska stora i staden och sitter tight ihop så handlar ganska mycket om hus/kvarter att "undvika " snarare än områden.