• Anonym (Duschhandtaget)

Ingen fredagstråd

Ni kanske tror att detta är en fredagstråd trots att det är söndag, men jag är seriös med min åsikt.

För mig är det ett måste att duschmunstycket har flera lägen att välja mellan. Vill ha ett där man kan växla till en mindre hårdare stråle för att lättare kunna komma åt att skölja sig ren i baken, men även under naglarna. 

Min nya sambo bryr sig inte alls. Han har bara en takdusch och ingen handdusch man kan ta ner. Helt omöjligt att kunna bli tillräckligt ren då enligt mig. 

Hur har ni andra det hemma? Tänker ni samma som mig? 

• Svar på tråden Ingen fredagstråd

Ingen som vill ge ett svar?

• Anonym (L)

Motsätter han sig att du köper ett annat duschhandtag eller vad är problemet?

• Anonym (E)

Flera lägen behöver inte duschmunstycket ha för min del, men däremot vill jag gärna ha ett avtagbart, just nu hyr vi och har enbart ett munstycke som sitter fast högt upp, det kostar väl bara någon hundralapp för ett nytt iofs men det är liksom inte hela världen :)

Om det är väldigt viktigt för dig så får du väl kosta på dig ett nytt, han kan ju använda den som fast och du kan skölja sjtärten när du tar ner den

Anonym (L) skrev 2024-12-10 17:09:12 följande:

Motsätter han sig att du köper ett annat duschhandtag eller vad är problemet?

Lite så. Han ser inte behovet av flera stråltyper. Vore intressant att veta vad andra har för trodde typ alla har det hemma. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Duschhandtaget) skrev 2024-12-10 17:13:39 följande:
    Lite så. Han ser inte behovet av flera stråltyper. Vore intressant att veta vad andra har för trodde typ alla har det hemma. 
    Har ni separat ekonomi så är det bara för dig att köpa, jag antar att han inte vill lägga pengar på det helt enkelt, har ni gemensam så får du väl leta upp ett så billigt som möjligt och kompromissa 
  • Tow2Mater

När vi byggde huset ville jag ha reglerbar vattenstråle, mest för att jag var van vid det sedan innan, brukade inte vilja ha den hårdaste då. Så vi betalade ca 5000 Skr extra per dusch för detta, då det regleras med ventil och inte munstycke. Men vad snabbt man vänjer sig, tror inte jag har använt annan än den hårdaste efter det, annat än för att tvätta av hunden.

Så köp en billig och installera själv, eller så kommer du snabbt bli van vid det som finns. Det blir billigast.

Svar på tråden Ingen fredagstråd