• Anonym (Traditionell)

Han föreslog porr när vi skulle ha sex

Killen jag dejtat i cirka två månader ville att vi skulle titta på porr samtidigt som vi har sex. Jag sa nej och förklarade att jag aldrig har varit intresserad av porr eller sexleksaker. Han respekterade detta och sa att hans förslag kom från att han vet att tjejer ofta kan bli upphetsade av det. Jag förklarade att jag tänder på honom och vill känna/höra honom när vi har sex, inte se eller höra andra.

Nu känner jag mig orolig för att han har ett underliggande behov av porr, vilket skrämmer mig. Jag tror att de som använder många sexleksaker och kollar på porr kan ha svårt att vara närvarande i stunden och njuta av varandras kroppar. Istället verkar de fokusera på det visuella, som att sexet ska se sexigt ut eller att stönande ska låta på ett visst sätt.

Med bara hans händer och lem har jag fått rejäla orgasmer ? fontän och hela köret. Ändå föreslår han porr och sexleksaker, vilket får mig att undra vad hans egentliga behov är. Jag är rädd för att han inte tänder på mig, trots att han ger mig många komplimanger om hur snygg jag är. Liksom varför vill han ha porr i bakgrunden om han tänder på mig? Borde inte jag räcka? 

Dessutom har jag märkt att han följer tjejer som visar upp sig på sociala medier och gillar deras lättklädda bilder. Det stör mig väldigt mycket! Vi träffas, säger att vi gillar varandra mycket och planerar för framtiden, men för två dagar sedan gillade han bilder på en tjej som poserar med string. Det känns motsägelsefullt för mig. Hur skulle han reagera om jag gjorde något liknande mot honom?

Är han en vandrande "red flag"? Jag tycker om honom så mycket och han har aldrig svikit mig eller fått mig att känna mig osäker på hans intentioner. Men jag oroar mig för att jag är för tråkig och traditionell i vår sexualitet, och att han en dag kan vara otrogen med någon som är mer öppen för det han verkar önska? 

Vad tror ni? Har ni varit med om liknande? 

• Svar på tråden Han föreslog porr när vi skulle ha sex
  • Anonym (E)

Ett "underliggande behov av porr"...? Du vet väl att jättemånga killar ser porr utan att det är något konstigt för det? Du får det nästan att låta som något sjukt eller något slags beroende.

Han verkar vilja piffa till sexet, inget fel med det. Om du inte vill göra vissa saker, säg nej, precis som du nu har gjort. Du märker nog om det är ett problem eller inte för honom. Och att använda porr och/eller leksaker betyder inte alls att man har problem med att njuta i stunden.

Däremot att han följer lättklädda tjejer är en helt annan sak. Han verkar ha svårt för att vara monogam och det där kommer att bli ett allt större problem om ni inte tar tag i det nu. Förklara hur det får dig att känna att han drägglar efter andra online.

• Anonym (Jerry)
    Anonym (Traditionell) skrev 2024-12-08 18:18:23 följande:
    Han föreslog porr när vi skulle ha sex

Killen jag dejtat i cirka två månader ville att vi skulle titta på porr samtidigt som vi har sex. Jag sa nej och förklarade att jag aldrig har varit intresserad av porr eller sexleksaker. Han respekterade detta och sa att hans förslag kom från att han vet att tjejer ofta kan bli upphetsade av det. Jag förklarade att jag tänder på honom och vill känna/höra honom när vi har sex, inte se eller höra andra.

Nu känner jag mig orolig för att han har ett underliggande behov av porr, vilket skrämmer mig. Jag tror att de som använder många sexleksaker och kollar på porr kan ha svårt att vara närvarande i stunden och njuta av varandras kroppar. Istället verkar de fokusera på det visuella, som att sexet ska se sexigt ut eller att stönande ska låta på ett visst sätt.

Med bara hans händer och lem har jag fått rejäla orgasmer ? fontän och hela köret. Ändå föreslår han porr och sexleksaker, vilket får mig att undra vad hans egentliga behov är. Jag är rädd för att han inte tänder på mig, trots att han ger mig många komplimanger om hur snygg jag är. Liksom varför vill han ha porr i bakgrunden om han tänder på mig? Borde inte jag räcka? 

Dessutom har jag märkt att han följer tjejer som visar upp sig på sociala medier och gillar deras lättklädda bilder. Det stör mig väldigt mycket! Vi träffas, säger att vi gillar varandra mycket och planerar för framtiden, men för två dagar sedan gillade han bilder på en tjej som poserar med string. Det känns motsägelsefullt för mig. Hur skulle han reagera om jag gjorde något liknande mot honom?

Är han en vandrande "red flag"? Jag tycker om honom så mycket och han har aldrig svikit mig eller fått mig att känna mig osäker på hans intentioner. Men jag oroar mig för att jag är för tråkig och traditionell i vår sexualitet, och att han en dag kan vara otrogen med någon som är mer öppen för det han verkar önska? 

Vad tror ni? Har ni varit med om liknande? 

Min tjej och jag gjorde så i början av vårt förhållande. Jag föreslog att vi skulle titta på porr samtidigt som vi knullade. Som en liten extra krydda. Hon var tveksam först, men hon gick med på att testa och det blev succé om man säger så. Vi blev superkåta av att knulla samtidigt som vi såg på en porrfilm. Ofta härmade vi det som hände på rullen samtidigt. Det här klingade ut så småningom eftersom det utvecklade oss som sexpartners, men det händer fortfarande någon enstaka gång att vi ser på rulle samtidigt. Jag vill dock poängtera att vi båda visste var gränsen gick. Ingen tvingades till något man var obekväm med. Ett nej var ett nej och respekterades.

Vi är alla olika, men avpollettera inte tanken på porr samtidigt som ni har sex. Det utvecklade som sagt min tjej och mig, men det är viktigt att ni har ett uppriktig samtal om detta. Känner du ändå tveksamheter måste han respektera.
  • Anonym (Kille)

Du pratar om han som att han är du med samma tankar o värderingar som du.
    Han har till 1000% sett porr varje vecka sen han kunde nå internet. Så att han vill blanda in det gör väl inget? Du sa nej och så får det vara nej. Släpp det och gå vidare i livet. Men sätt inga hårda regler för han för då har du själv dödat förhållandet. 

Jag o min sambo kollar inte ihop men hon kan inte bry sig mindre om att jag kollar på porr o runkar och jag kan inte bry mig ett skit att hon kollar på porr o pullar. Hennes ensak. Inte min. 

Svar på tråden Han föreslog porr när vi skulle ha sex