• Anonym (Johnny)

Fyllekäk

Man blir ju alltid hungrig när man har varit ute och krökat och kistan gapar tom. Då brukar jag alltid bli så satans sugen på en sliskig kebab. Vad äter ni som fyllekäk?

• Svar på tråden Fyllekäk
  • Anonym (My)

Helst en kebabtallrik! Finns ju inget godare än kebab kl 03.30 :D

• välbärgad man i mina bästa år

Intar man mycket alkohol så kissar man samtidigt mycket och kroppen förlorar många normala salter som kroppen behöver. Så salttillförseln brukar vara stor efter en rejäl fylla. Klassiska är väl rejält saltad pomme eller en väl saltad pizza. Annars funkar en rejäl grönsaks- och köttgryta som är reält saltad.

• Anonym (M)

Numera äter jag sällan särskilt mycket. Har märkt att bakfyllorna nästan alltid blir mycket lindrigare om jag låter bli att äta mycket. Däremot dricker jag alltid minst 1 liter isotonisk dryck/sportdryck för att återställa salter/mineraler. Samt några glas vatten förstås.

• Anonym (Julbord?)

Jag gillar när man äter samtidigt som man dricker alkohol och julbord (vuxet, inte på själva julafton det är barnens högtid utan innan eller efter). 

Så julmat är perfekt fyllekäk.

• Anonym (Slisk)
    Anonym (Johnny) skrev 2024-12-08 02:30:53 följande:
    Fyllekäk

Man blir ju alltid hungrig när man har varit ute och krökat och kistan gapar tom. Då brukar jag alltid bli så satans sugen på en sliskig kebab. Vad äter ni som fyllekäk?

En sliskig kebab? Var hittar du en sådan???
Svar på tråden Fyllekäk