• Anonym (Emelie)

Frågor till er tjejer som förstorat brösten

Hej. Jag brukar fylla läppar och är inte främmande för skönhetsingrepp men jag har aldrig gjort någon skönhetsoperation. Sedan jag slutade amma dottern är mina bröst obefintliga och tomma de ser typ ut som strutar och jag känner mig sjukt osexig. Min sambo tycker inte att jag behöver ändra på något men jag är extremt mån om mitt utseende och skulle må dåligt av att se ut såhär. Men jag är lite rädd för att operera mig eftersom jag aldrig har gjort det förut.

Är det någon som har förstorat brösten och skulle vilja berätta om det? Var det jätte smärtsamt? Blev du nöjd? Var det värt det? 

Jag skulle bli såå tacksam om någon vill svara.

• Svar på tråden Frågor till er tjejer som förstorat brösten
  • Anonym (Hm)

Hej hopp! 

jag har gjort mina bröst två gånger och är fruktansvärt nöjd. Ångrar inte en sekund. Första gången la jag in 320 cc och även om det är relativt lite så var jag helt platt innan. Därför påverkades både muskler och hud Mycket mer och smärtan var helt klart intensiv. Jag dog inte, men visst fan kände jag att jag levde. kunde tex inte lyfta armarna eller räta ordentligt på ryggen. att torka sig på toaletten var nästan omöjligt och min partner fick hjälpa mig att duscha de första 10-12 dagarna 

Andra operationen ökade jag storlek på implantaten. Den här gången kändes det knappt något efteråt mer än vanligt obehag och smärta i ärren. Jag åkte hem efter 6 timmar på kliniken och mådde toppen. Drog till och med förbi apoteket och pressbyrån innan jag åkte hem. 

men,?ed det sagt, första gången hade jag inte kunnat klara det jag klarade andra gången, inte ens efter tre veckors läkning. 😅

helt klart svinont, helt klart värt det! 

• Anonym (Styrketräning)

Vill du inte genomgå en operation, skulle jag tipsa dig om att styrketräna. Bänkpress är väldigt bra för att forma brösten och göra dom fylligare. Plus att du blir stark. Det har motsatt effekt från vad folk ofta tror.

• Anonym (POF)
    Anonym (Emelie) skrev 2024-12-07 19:22:24 följande:
    Frågor till er tjejer som förstorat brösten

Hej. Jag brukar fylla läppar och är inte främmande för skönhetsingrepp men jag har aldrig gjort någon skönhetsoperation. Sedan jag slutade amma dottern är mina bröst obefintliga och tomma de ser typ ut som strutar och jag känner mig sjukt osexig. Min sambo tycker inte att jag behöver ändra på något men jag är extremt mån om mitt utseende och skulle må dåligt av att se ut såhär. Men jag är lite rädd för att operera mig eftersom jag aldrig har gjort det förut.

Är det någon som har förstorat brösten och skulle vilja berätta om det? Var det jätte smärtsamt? Blev du nöjd? Var det värt det? 

Jag skulle bli såå tacksam om någon vill svara.

Har du kollat in POF? https://plastikoperationsforum.se/ Där kan du läsa hur mycket som helst, och givetvis även posta dina frågor själv.
  • Anonym (M)

Skulle aldrig välja en tjej som lagt sig under kniven eller fyllt sig med botox eller liknande såvida det inte varit medicinskt motiverat.

• Anonym (E)

Mina bröst gick från en stoe B kupa till E under amning, så du kan ju tänka dig hur de såg ut efter det, min sambo brydde sig inte men jag mådde uppriktigt dåligt, kunde bara ha tantbikinis och kände mig så ful, det bästa jag gjort var att operera dom, ont gjorde det såklart i början men det var absolut värt det och jag ångrar inte en sekund 

• Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 15:43:46 följande:

Skulle aldrig välja en tjej som lagt sig under kniven eller fyllt sig med botox eller liknande såvida det inte varit medicinskt motiverat.

Tack för info 😏
  • Anonym (Tar inte bort komplexet helt)

Jag rekommenderar det, men det fixar inte själva komplexet. Bara utseendet. En gång planka, alltid planka. 

• Anonym (Ek)

Skulle inte välja någon som helt utan poäng i tråden annonserar sin löjliga åsikt på detta vis. Snacka om avtändande.
  • Anonym (W)

Kan bara instämma. Tyder på komplex och osäkerhet. Kan duga att ligga med men inte att vara tillsammans med.
  • Anonym (dömande)

Helt irrelevant kommentar från en man som säkert sitter och dömer kvinnor med platta hängbröst, påsmage eller dubbelhaka och kroknäsa. 

Alla är inte naturligt vackra på det sättet som idealet förespråkar. Om man inte trivs med sin kropp finns det hjälp att få. Sluta döma främmande människor som inte har med ditt liv att göra. 
Svar på tråden Frågor till er tjejer som förstorat brösten