• Anonym (Carro)

Du som någon gång varit otrogen...

1. Är du man eller kvinna? 
    2. Vilka omständigheter ledde fram till otroheten och hur gammal var du?
    3. Berättade du för din respektive? Om ja, tog det slut?
    4. Om du rannsakar dig själv, skulle du kunna vara otrogen igen om omständigheterna var rätt/fel?

Mina egna svar:
    1. Kvinna
    2. Jag var 21 år då och min pojkvän var borta under lång tid. Jag var ung och osäker som person.
    3. Vissa saker berättades, andra inte. Han fick definitivt chans att lämna men valde att stanna.
    4. Hade länge sagt nej, men på senare tid tror jag det om jag är helt ärlig.

• Svar på tråden Du som någon gång varit otrogen...
  • Anonym (Anonym)

1) Kvinna

2) 15, 16, 17, 18, 19, 20 och 29 år gammal. En gång sista gången (jag var attraherad av min killes kompis), de övriga åren flertalet gånger per år. Omständigheterna där var främst att jag var tillsammans med en idiot som misshandlade mig fysiskt och psykiskt. Jag har noll respekt för honom efter ett tag och ja, då kan det hända ett och annat. Första gången jag var otrogen var jag 15 och onykter. När jag var 20 berodde det nog mest på dålig vana.

3) En kille berättade jag för (hade varit otrogen fyra gånger i början av relationen, då var jag 20) men vi var tillsammans i flera år efter det. De andra fick inte veta något. Den sista sa jag inget till heller men gjorde slut dagen efter självmant.

4) Nej. Inte om jag är i en relation. Före däremot... Det är en annan fråga. Där kan man redan säga att jag har varit "otrogen" i så fall, det har varit nu under hösten. Finns risk att det händer igen innan året är slut. Efter det lär jag vara i en relation, runt årsskiftet.

• Anonym (K)

Kvinna, var 20 år.
    Var tillsammans med en kille som inte behandlade mig bra. Från ingenstans drog han från stan och skrev ett sms om att vi behöver vara ifrån varandra ett tag. Att han behöver tänka. Var förkrossad och det enda jag kunde göra för att känna att jag hade någon form av kontroll över situationen var att ligga med en annan.

Berättade direkt vi sågs och det tog slut kort därefter. Har absolut inget dåligt samvete över att jag var otrogen, däremot är det alltid hemskt att göra en annan människa ledsen. 

Tror inte att jag skulle kunna vara otrogen igen. Ja kanske om jag skulle vara ihop med ett riktigt jävla as. Men förhoppningsvis har jag förstånd nog att göra slut istället. 

• Anonym (Dubbla kakor)

1. Kvinna 
    2. Medelålders. Jag ändrade delvis sexuell preferens och blev hypersexuell i ett halvår vid klimakteriet. Jag hittade den som kunde åtgärda det.
    3. Affären pågår men nu lågfrekvent.
    4. Jag tror inte det hade hänt om inte mina hormoner hade spårat ur så fruktansvärt. Var trogen i 20+ år innan.

Tidigare i livet blev jag intresserad av ca en man per år i snitt. Under den hormonstörda perioden var 60% av alla män omkring mig sexuellt intressanta. Jag kunde inte höra min chef tala i telefon utan det började flöda nertill och jag befann mig halvvägs till orgasm halva min arbetsdag.
    Jag fick gå hem från jobbet tidigt ett par gånger för jag klarade inte att vara bland alla delikata män.

Det var bara väldigt, väldigt onormalt och jag sökte vård men fick ingen hjälp.
    Mannen jag hittade var diskret och uppskattande och tillgången till honom räddade mig från att göra värre dumheter.

• Anonym (Separerad)
    Anonym (Carro) skrev 2024-12-06 20:46:05 följande:

4. Om du rannsakar dig själv, skulle du kunna vara otrogen igen om omständigheterna var rätt/fel?

1) Kvinna
    2) 47. Hade informerat sambon om att jag inte orkade med vår situation och relation längre men vi hade inte formellt gjort slut. Relationen var usel på slutet.
    3) nope, han vet inget.
    4) ja, men det krävs extrema omständigheter och en specifik person.... som jag just nu har en odefinierad relation till. 
  • Anonym (Moi)

Kvinna, 42, jag hade 2 olika älskare som tillfredsställde mig under ett års tid (inte samtidigt) eftersom sambon var för lat, gubbtrött och dålig. Sen skilde jag mig och fick äntligen fri tillgång till så mycket sex jag orkade. 

• Anonym (Moi)
    Anonym (Moi) skrev 2024-12-06 22:14:19 följande:

Kvinna, 42, jag hade 2 olika älskare som tillfredsställde mig under ett års tid (inte samtidigt) eftersom sambon var för lat, gubbtrött och dålig. Sen skilde jag mig och fick äntligen fri tillgång till så mycket sex jag orkade. 

Sambon fick aldrig veta kan jag lägga till och vet än idag inget om vad jag gjorde. 
  • Anonym (Toker)

1) Man
    2) Alltid varit otrogen. Följer mina impulser och drifter.
    3) Aldrig berättat för respektive. Åkt dit några gånger. En tjej fick reda på att jag varit otrogen mot henne med minst tio tjejer på ett bräde. I verkligheten var det många fler.
    4) Kommer antagligen att fortsätta vara otrogen.

• Anonym (H30)

1. Kvinna.

2. Var otrogen mellan 22 och 26, frekvent och med många olika män. Komplicerad historia. Träffade när jag bara var tonåring en mer än dubbelt så gammal man, jag hade ingen erfarenhet av relationer sedan tidigare och kom från en trasig uppväxt. Visste inte alls hur det "skulle" vara i en vuxen relation vilket var lätt att utnyttja. Blev således sambo med den mycket äldre mannen och vi var tillsammans väldigt länge. Ändå var det alltid något som skavde. Jag gjorde massor för att jaga min dåvarande sambos bekräftelse men fick sällan någon respons. Tvärt om kunde han vara riktigt elak ibland. Så efter fem år med honom föll jag för en annan mans uppvaktning, vilket utlöste en kedja av upprepade affärer och tillfälliga förbindelser innan jag kände mig trygg nog att lämna mitt dåliga förhållande. Jag vågade tro på att det fanns någon annan som ville ha mig och jag var redo att acceptera att jag förtjänade någon som älskade mig på riktigt, och som jag kunde älska tillbaka. 
    3. Nej, men han kom på mig vid ett tillfälle. Han valde dock att stanna i relationen. Sen tog relationen ändå slut, på mitt initiativ, senare. 
    4. Just nu är jag i en fantastisk och kärleksfull relation, jag kan inte föreställa mig att vara med någon annan som det ser ut nu. Men jag vet ju att jag "har det i mig" så det är väl inte helt omöjligt, om omständigheterna ändras drastiskt. 
  • Anonym (Jorå)

Man 48

Min fru och jag har olika sexuella behov.

Berättar inte och är noga att dölja alla spår.

Det återkommer med tillfälliga kontakter. Svårt med fastare då det blir risk för avslöjande. Jag vill inte skiljas.

• Shameless
    Anonym (Carro) skrev 2024-12-06 20:46:05 följande:

Mina egna svar:
    1. Kvinna
    2. Jag var 21 år då och min pojkvän var borta under lång tid. Jag var ung och osäker som person.
    3. Vissa saker berättades, andra inte. Han fick definitivt chans att lämna men valde att stanna.
    4. Hade länge sagt nej, men på senare tid tror jag det om jag är helt ärlig.

1. Man
    2. Var i ett förhållande där sexlivet var uselt och jag var inte attraherad av henne lengre. 29 år gammal.
    3. Berättade då det bara var en fråga om tid innan hon hade fått reda på det oavsett. Tog inte slut, vi pratade om situationen och försökte gemensamt lösa det.
    4. Troligen inte, jag mådde fruktansvärt dåligt av att vara otrogen och jag har inte lust att utsätta någon för det igen.
  • Anonym (Miss_never)

1. Kvinna
    2.Var nyfiken på andra män då min erfarenhet runt ämnet var lite okänt för mig. Jag behövde utforska min sexualitet och inte bara med min man.

Första gången var en man som jag hade varit intresserad av i många år innan det hände.
    Tror första gången var jag runt 30 år.
    Sista gången var med en man som var motsats till min egen på många sätt. Jag var attraherad och nyfike.

3. sista gången berättade jag för honom. 
         Han har valt att stanna med mig.
          Nej jag kommer aldrig att vara otrogen igen.  

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-06 23:07:39 följande:

1) Man
    2) Alltid varit otrogen. Följer mina impulser och drifter.
    3) Aldrig berättat för respektive. Åkt dit några gånger. En tjej fick reda på att jag varit otrogen mot henne med minst tio tjejer på ett bräde. I verkligheten var det många fler.
    4) Kommer antagligen att fortsätta vara otrogen.

Är du samma "Toker" som brukar skriva i soctrådarna?
    Som startade en soctråd nyligen?

Om ja, så behöver du hjälp att få ordning på dig själv. Det säger jag inte för att vara elak utan för att det riktigt skriker desperation.

Om inte för din egen skull, så för dina barns.
  • Anonym (Mimmi)

För att svara TS då.

1. Är kvinna och har varit otrogen.
    2. Hänt två gånger, vid 25 och vid 41 års ålder.
    3. Berättade inte, gjorde slut istället då orsaken båda gångerna var att jag var utless på förhållandet men inte vågade göra slut. Otroheten stärkte mig så jag fick det gjort.
    4. Absolut, totalt NEJ med versaler. 100% säker på att det inte kommer att hända igen.

Min sista otrohet var för ca 20 år sedan.

• Anonym (Toker)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-09 05:32:33 följande:
    Är du samma "Toker" som brukar skriva i soctrådarna?
    Som startade en soctråd nyligen?

Om ja, så behöver du hjälp att få ordning på dig själv. Det säger jag inte för att vara elak utan för att det riktigt skriker desperation.

Om inte för din egen skull, så för dina barns.
    Är "out of options". Vi får se vad som händer.
Svar på tråden Du som någon gång varit otrogen...