Anonym (ingenstans) skrev 2024-12-06 16:44:34 följande:
Vara med någon som inte är bra för dig
Gissar att många varit i samma situation som jag är i nu. Jag är vansinnigt förälskad i en person. Personen älskar mig. Vi bråkar och vi blir sams om vart annat. Vår relation kommer ingenstans. Tillsammans åstadkommer vi ingenting. Vi gör inte varandra bättre och vi kompletterar inte varandra särskilt bra. Det enda som håller ihop förhållandet är att vi på något konstigt sätt älskar varandra. Någon som känner igen sig? Hur gjorde ni för att relationen skulle gå framåt eller gjorde ni slut?
Finns några alternativ man kan välja att träffa en par teraput för att försöka förstå varandra bättre. Man kommunicerar med varandra om hur man ska lösa problemen och sväljer sin stolthet. Man kan fokusera på att hitta på saker med varandra, något som sticker ut lite från vardagen typ åka utomlands, gå på en salsa klass tillsammans etc. Om kommunikation inte finns är det dock svårt. Man får ge det allt man har men när man märker att det inte funkar och att man testat allt då kanske man bara ska acceptera det och avsluta det på ett bra sätt.