• Anonym (esthercutebutterfly)

Vad gillar ni namnen?

Efter mycket brainstorming så kan jag presentera Nitzan (till pojke) och Susanna (till flicka) och undrar vad ni tycker samt associerar namnen med? 🥰

• Svar på tråden Vad gillar ni namnen?
  • Anonym (Usch)

Sussana är ett ok tjejnamn men inget jag tycker är speciellt fint.

Nitzan är har jag aldrig hört någon heta och jag tycker att det är väldigt fult och för mig skriker namnet att föräldrarna vill vara lite "märkvärdiga", ungefär som de som döper ungarna till Timotej och likande. Fördom, jag vet, men det är min första reaktion när jag ser namn likt det där.

• Anonym (..)

Susanna är ett fint namn som jag associerar till en väldigt fin kvinna i 40-50 års åldern. Dock gissar jag att ett barn som döps till det aldrig kommer att kallas för det utan få diverse smeknamn. Är man ok med det så är det inget fel med det. Jag som ogillar smeknamn skulle inte välja det.

Nitzan gillar jag inte. Om ni inte har utländsk härkomst och det är ett vanligt namn där känns det som ett typiskt hittepånamn av någon som vill vara speciell. Har överlag svårt för namn med Z i efter vågen av Cazzandra, Zebastian osv hos WT-folket kring 2010?

Svar på tråden Vad gillar ni namnen?