• Anonym (Sara)

Cancer?

Hej

Nån i samma sits som jag. Har en jättestor cysta på äggstock. Ca 125 prov var lite förhöjd till 56. Dom har sett på ultraljud att det är vatten med en liten fast parti. Gjorde den första ca 125 prov för ca 10 dagar sen, veckan efter får jag jätteont i magen, febertoppar + andra symptom. Och jag känner inte längre cystan på samma plats. Var hos gyn hon hittade den men den är inte på samma plats, tog igen ca 125 prov, plötsligt är den uppe i 5000. Alla andra prover är bra. Hon säger till mig att cancer inte uppför sig så. Från en vecka till andra visa så mycket, att det har hänt nåt, kanske vridning av äggstock. Men jag är skiträdd. Kan inte sova, äta pga dödsångest. Nån som har varit i liknande situation? Jätte tacksam för svar.

• Svar på tråden Cancer?
  • Lynx123

Har lite erfarenhet, dock ej personlig. Det finns massor av anledningar till att värdet har gått upp så där - behöver inte alls vara cancer. Inte alls! Bra att det blir utrett så att du slipper både besvär och ångest. Vet att det är svårt men försök fokusera på annat. Om cystan är väldigt stor kan det böi aktuellt att ta bort den kirurgiskt. Det kommer att gå jättebra.

• Anonym (Sara)
    Lynx123 skrev 2024-12-07 08:04:28 följande:

Har lite erfarenhet, dock ej personlig. Det finns massor av anledningar till att värdet har gått upp så där - behöver inte alls vara cancer. Inte alls! Bra att det blir utrett så att du slipper både besvär och ångest. Vet att det är svårt men försök fokusera på annat. Om cystan är väldigt stor kan det böi aktuellt att ta bort den kirurgiskt. Det kommer att gå jättebra.

Hej

Tack för din svar.
    Ja dom vill operera den. Den är 13cm. Så rätt så stor. Har haft den i över 2 år. Hela sista månaden har varit en enda stor döds ångest. Med massor prover, ultraljud, MR. Och frågar jag min gyn läkare så svarar hon inte riktig liksom, rakt ut. Orkar inte med det här :(
Svar på tråden Cancer?