• Anonym (Morot)

Någon som testat yazen och börjat med ozenmpic eller liknande?

Nu har jag blivit medlem där och inväntar läkares bedömning, väntar några dagarr. Vet inte hur länge det brukar ta.

Kan man se sina provsvar i appen?

Är det värt priset, gick du ner i vikt? Tappade aptiten?

Jag är skeptisk till att jag skulle tappa aptiten men det är värt ett försök är riktigt orolig över min hälsa med 40 kilos övervikt. Fixar inte att äta mindre så detta är mitt sista hopp 

• Svar på tråden Någon som testat yazen och börjat med ozenmpic eller liknande?
  • Anonym (Morot)

Ozempic menar jag såklart 

• Anonym (T)

Jag gick med i Yazen i februari och har nu gått ner 30 kg. Jag började med Rybelsus som fungerade bra för mig, sedan ville min läkare att jag skulle gå över på Ozempic men det har inte fungerat lika bra. Från juni ca har jag gått ner snart 10 kg. Nu ska jag testa Mounjaro istället. Jag har hört att för en del fungerar inte Ozempic.

• Anonym (Morot)
    Anonym (T) skrev 2024-12-06 16:32:54 följande:

Jag gick med i Yazen i februari och har nu gått ner 30 kg. Jag började med Rybelsus som fungerade bra för mig, sedan ville min läkare att jag skulle gå över på Ozempic men det har inte fungerat lika bra. Från juni ca har jag gått ner snart 10 kg. Nu ska jag testa Mounjaro istället. Jag har hört att för en del fungerar inte Ozempic.

Vad är det som gör att du går ner? Mer mätt? Inte sugen på sötsaker ? 
  • Anonym (R)

Jag har gått ner 30 kg på 1,5 år. Nu har jag nått målvikt och jobbar på att hålla vikten när jag drar ner på dosen. 

För mig har det funkat bra. Mitt problem tidigare har varit att jag alltid varit hungrig och ätit för stora portioner, även om jag ätit bra mat. Nu blir jag nöjd med mycket mindre portioner och klarar mig bra på tre mål om dagen. 

• Anonym (R)

Och ja, man får se sina provsvar i appen. 

Svar på tråden Någon som testat yazen och börjat med ozenmpic eller liknande?