• Anonym (TS)

En första dejt - hur skulle ni reagera om kvinnan höll handen?

Först när man ses så hälsar och en kram (ok?)
    Och sen när ni går mot det ni ska göra på dejten, så tar kvinnan din hand och håller den när ni går bredvid varandra.

Vad skulle du tycka om det?

• Svar på tråden En första dejt - hur skulle ni reagera om kvinnan höll handen?
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 10:32:03 följande:
    En första dejt - hur skulle ni reagera om kvinnan höll handen?

Först när man ses så hälsar och en kram (ok?)
    Och sen när ni går mot det ni ska göra på dejten, så tar kvinnan din hand och håller den när ni går bredvid varandra.

Vad skulle du tycka om det?

Inget fel med det tycker jag.

När jag var aktiv på datingmarknaden, hände det flera gånger att det blev handhållande omedelbart. En del människor älskar närhet, jag är själv sådan (även om jag är försiktig med att ta initiativ eftersom det finns de som är lite tvärtom också).
  • Anonym (L)

Jag hade gillat det. Varför skulle någon ens ogilla det?

• Anonym (Eh)

Det beror väl på om man själv är intresserad...?

• Anonym (TS)
    Anonym (Eh) skrev 2024-12-06 11:34:48 följande:

Man får väl anta att mannen själv är intresserad, varför hade han annars gått på en dejt med henne?
  • Anonym (TS)
    Anonym (L) skrev 2024-12-06 11:05:32 följande:

Jag hade gillat det. Varför skulle någon ens ogilla det?

Vissa kanske hade sett det som gränslöst

att gå hand i hand som ett par när man inte är ett par
  • Ascendere

Jag skulle kommentera med "Oj vilka starka händer du har, de där får du ta det försiktigt med" 

• Anonym (U)
    Anonym (Eh) skrev 2024-12-06 11:34:48 följande:

Brukar du gå på dejt med någon du inte är intresserad av?
  • Anonym (U)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 11:39:59 följande:
    Vissa kanske hade sett det som gränslöst

att gå hand i hand som ett par när man inte är ett par
    Hade det varit gränslöst på en dejt hade knappast förutsättningarna för en dejt funnits.
  • Anonym (Stina)

Att ha kroppskontakt med någon man aldrig träffat förut är inte ok för mig. Vill verkligen inte gå och hålla någon jag inte känner i handen. Eller krama. Man frågar innan. 

• Anonym (Stina)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 11:38:58 följande:
    Man får väl anta att mannen själv är intresserad, varför hade han annars gått på en dejt med henne?
    Man kan vara intresserad av att gå på dejten men inte av att hålla handen. Två olika saker. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Stina) skrev 2024-12-06 12:38:44 följande:
    Man kan vara intresserad av att gå på dejten men inte av att hålla handen. Två olika saker. 
    Verkligen inte. Aldrig att jag skulle träffa en man ingen som inte ens kunde ge mig en kram på första dejten. Då finns inga förutsättningar alls för en fortsättning.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (U) skrev 2024-12-06 12:46:49 följande:
    Verkligen inte. Aldrig att jag skulle träffa en man ingen som inte ens kunde ge mig en kram på första dejten. Då finns inga förutsättningar alls för en fortsättning.
    För dig ja. Men inte för mig.
  • Anonym (suck)
    Anonym (U) skrev 2024-12-06 12:46:49 följande:
    Fast en enkel kram är inte samma sak som att gå runt hållandes någons hand...
  • TriC
    Anonym (U) skrev 2024-12-06 11:52:03 följande:
    Brukar du gå på dejt med någon du inte är intresserad av?
    Intresset kan dock försvinna på tre sekunder när man väl träffas första gången. En person kan kännas oerhört intressant online, men irl visar sig personen vara helt ointressant. Det är väldigt vanligt! 
  • Anonym (TS)
    Anonym (suck) skrev 2024-12-06 15:14:43 följande:
    Men den hon svarade tycker inte ens det är ok med en kram då
  • Anonym (TS)
    Anonym (suck) skrev 2024-12-06 15:14:43 följande:
    Så du tycker inte ta handen när man går är ok? Är du kvinna eller man?
Svar på tråden En första dejt - hur skulle ni reagera om kvinnan höll handen?