• Anonym (Emma)

Orolig gravid

Jag är i vecka 5+4 och clearblue veckoindikator visa 2-3 veckor, borde den inte visa 3+ om jag är i vecka 6? Jag har gjort IVF Om det spelar någon roll.

Dem andra testerna jag tar visar starka streck men detta för mig lite orolig? någon mer som fick 3+ senare som kan lugna mig lite?

• Svar på tråden Orolig gravid
  • Anonym (Vic)
    Anonym (Emma) skrev 2024-12-06 08:18:48 följande:
    Orolig gravid

Jag är i vecka 5+4 och clearblue veckoindikator visa 2-3 veckor, borde den inte visa 3+ om jag är i vecka 6? Jag har gjort IVF Om det spelar någon roll.

Dem andra testerna jag tar visar starka streck men detta för mig lite orolig? någon mer som fick 3+ senare som kan lugna mig lite?

Du är i vecka 5+4 och om du räknar befruktning på 2+0 så är det tre veckor efter. Egentligen bara i Sverige som man räknar att du är i vecka 6, annars hade man räknat att du är i vecka 5. 

Veckotesten ska tas med en nypa salt också, de kan egentligen inte mäta någon nivå. Det kan säkert skilja från person till person hur koncentrat hcg blir i urin också. Säkrast för att veta är blodprov, men gissar att du snart har ett inbokat ultraljud om du gjort ivf. Grattis och lycka till 🥰
Svar på tråden Orolig gravid