• Anonym (Ts)

Underlivet

Jag undrar om det är någon annan kvinna som har som veck/ lite knottrigt på sidorna nedanför slidöppningen? På mig är huden lite mörkare, annan struktur men inga fysiska besvär av det. 

Ingen bm har sagt att det ser onormalt ut, men dem har ju inte tittat med förstoringsglas. Jag blir så orolig över kondylom/ plana kondylom och får ångest över detta. Huden är liksom skrynklig, lite mer på den ena sidan. 

• Svar på tråden Underlivet
  • Mrs Moneybags

Det låter helt normalt.

Din barnmorska hade sagt något om hon misstänkte kondylom.

Googla bilder på kvinnliga underliv så kan du se att det finns enormt många variationer på färger, former och hudens struktur. 

• Anonym (Ts)

Tack för svar. Idag besökte jag en bm som jag inte träffat tidigare och hon blev osäker på kondylom och fick hämta en kollega. Det slutade med att dem inte trodde att det var det. Har googlat massor bilder men tycke det flests är
    släta vid sidorna nedanför där de inre blygdläpparna fäster. De andra jag träffat tidigare har ej sagt någonting. Vet att det inte är ? farligt? men inte så fräscht. Man blir ju så rädd att det ska poppa upp eftersom det kan kommit från tidigare person så det kan ta flera månader/ år. 

Är smått neurotiskt lagd vad gäller huden, men ingenting annat. Ska låta en till titta på det i kommande vecka. Huden där kan likmas smått vid ett dragspel, men inget som känns avvikande när jag tar på det. 

Svar på tråden Underlivet