Attraherad men inte kär?
Jag har träffat en kille i snart 3 månader och har ett dilemma jag skulle behöva reda ut. Han är en superfin kille som behandlar mig otroligt väl. Jag är väldigt attraherad av honom och älskar att mysa och ligga med honom, men jag känner mig inte kär? Han visar tydligt att han är kär i mig, vill gärna presentera mig för sin familj och kallar mig sin flickvän, vilket jag tycker känns för tidigt?
Egentligen är jag en ?förhållande-typ? som gått snabbt in i relationer tidigare. Innan jag träffade killen jag dejtar nu, hade jag ett långt förhållande (på nästan 7år), där jag trodde vi skulle gifta oss och skaffa barn. Det tog mig flera år att komma över detta förhållande, som var både stormigt och passionerat.
Med den nya killen så är det inte samma passion, utan mer ?easy going?. Jag känner mig inte nykär som jag kommer ihåg att jag gjorde med mitt ex. Allt flyter på fint med den nya killen, men vi har kanske inte riktigt samma värderingar och intressen vilket jag hade med mitt ex. Mitt ex och jag hade dessutom samma humor och kunde skoja och skratta om det mesta. Det har jag inte riktigt med den nya killen.. (kanske inte så schysst att jämföra de mot varandra, men det känns svårt att inte göra det..)
För min del är 3 månader ganska kort tid, har ingen stress på att offentliggöra vårt förhållande, men jag har heller inget intresse i att träffa någon annan. Men han är rätt pådrivande med att det ska vara vi eftersom han aldrig haft ett seriöst förhållande innan mig och gärna vill ha det. Jag tycker att han är en superfin kille och vill inte såra honom på något sätt, men jag känner inte att han är ?the one?. Gör man ens det nu förtiden? Är jag en elak person om jag är med honom fastän jag vet att han är mer kär i mig än jag i honom?