• Anonym (anonym)

Tsh 3,5?

Hej! 
    det är så att jag är gravid v 5+5 efter flera missfall. Idag tog jag blodprov som visade att mitt tsh ligger på 3,5 och som jag förstår det ska det ej ligga över 2,5. Finns det någon som har haft högt tsh och att det gått bra? är så orolig 

• Svar på tråden Tsh 3,5?
  • Anonym (Hypothyreos)

Jag har haft högt två av mina graviditeter. Båda graviditeter låg jag mellan 12-18 och jag fick två friska barn (kom inte under 12 trots hög medicinering). Mellan de graviditeterna fick jag missfall men då låg jag på 75 i tsh. Jag skulle inte vara det minsta orolig med 3,5 i tsh. 

• Anonym (anonym)

okej tack snälla för svar 🙏🏻

• Anonym (Jag)

Jag fick höra att det inte ska ligga över 4. Jag hade 4,5 tror jag det var förra graviditeten i vecka 11 (första gången de tog prov), då fick jag börja med Levaxin och allt gick bra iallafall , han är 2,5 nu. Den här graviditeten ligger jag inte för högt konstigt nog men har fått två barn innan sonen när de inte tog prover så det kan ha legat högt då också utan att jag visste.
    Jag tror inte att det är någon fara , barnmorska och läkare har nog koll. Grattis till graviditeten :) 

Svar på tråden Tsh 3,5?