• Anonym (Musk)

Musk president?

Vad tror du? Musk kan väl inte bli president? Han är väl född i sydafrika, tror du att han köpte bestämmandet över presidentskapet nu med tanke på att trump accepterar transaktionella uppgörelser.

Vad kommer det här att leda till tror du?

• Svar på tråden Musk president?
  • Mrs Moneybags

Du har helt rätt i att han inte kan bli president eftersom han inte är född i USA.

Personligen tror jag att Trump och Musk kommer att bli ovänner inom 1-2 år eftersom de båda har lite samma syn på sig själva och sin egen förträfflighet och gärna vill bestämma - och är vana att bestämma.

Det ska bli intressant att se hur de kommer att samarbeta. 

• Anonym (Vittnet)

Varför skulle han bli president öht? Tror mer att Jared Kushner är en kandidat som står näst på tur 

• Anonym (Musk)

Tror att den egentliga presidenten kommer att bli Musk medan Trump fungerar som en placeholder president. Att Musk egentligen har köpt makten om jag nu ska vara lite mer tydlig.

• Mrs Moneybags
    Anonym (Musk) skrev 2024-12-05 16:29:45 följande:

Tror att den egentliga presidenten kommer att bli Musk medan Trump fungerar som en placeholder president. Att Musk egentligen har köpt makten om jag nu ska vara lite mer tydlig.

Jaha, det handlar mer om en konspirationsteori?

Ok, då förstår jag. 
  • Anonym (Musk)
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-05 16:06:07 följande:

Du har helt rätt i att han inte kan bli president eftersom han inte är född i USA.

Personligen tror jag att Trump och Musk kommer att bli ovänner inom 1-2 år eftersom de båda har lite samma syn på sig själva och sin egen förträfflighet och gärna vill bestämma - och är vana att bestämma.

Det ska bli intressant att se hur de kommer att samarbeta. 

Kanske det. Tror förvisso att Trump är mer eftergiven så det kanske fungerar, så länge pengarna flödar in så är nog Trump nöjd. 

Musk sponsrade väl Trump med miljarder. Det har han fått tillbaka nu. Antar att det blir några fler miljarder i musks och trumps plånböcker efter maktövergången.
  • Anonym (Musk)
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-05 16:31:48 följande:
    Jaha, det handlar mer om en konspirationsteori?

Ok, då förstår jag. 
    Det vet jag inte, det här är mina egna tankegångar. Musk ska väl få en position inom den kommande regeringen, rådgivare eller något, det i kombination med miljarderna luktar som en köpt presidentspost tycker jag.
  • Postman

Ser inte att han skulle bli president. Tror Musk och Trump också kommer dela på sig snart, det enda gemensamma de har är pengar, upplever att deras åsikter spretar rätt ordentligt. Trump vill pumpa upp mer olja till den fossildrivna fordonsindustrin medan Musk vill sälja elbilar 🙄😂. 

• Anonym (Musk)
    Postman skrev 2024-12-05 16:36:08 följande:

Ser inte att han skulle bli president. Tror Musk och Trump också kommer dela på sig snart, det enda gemensamma de har är pengar, upplever att deras åsikter spretar rätt ordentligt. Trump vill pumpa upp mer olja till den fossildrivna fordonsindustrin medan Musk vill sälja elbilar 🙄😂. 

Det är väl en av sakerna Musk har köpt av Trump, en förfördelning för hans verksamheter. Musk tänker sig väl bredda och satsa på vätgas nu också. Det blir nog en enkel satsning då han både kan bestämma och kontrollera medier.
  • Anonym (Truls)

Helt riktigt, Musk kan inte bli president i USA eftersom han inte är född i USA. 

• Anonym (Musk)
    Anonym (Truls) skrev 2024-12-05 17:41:26 följande:

Helt riktigt, Musk kan inte bli president i USA eftersom han inte är född i USA. 

Är det därför han investerat sån makalösa kvantiteter dollar? Har han s a s köpt sig ett presidentskap med Trump som placeholder eller puppetpresident? 
  • Anonym (Otroligt)

Kan inte annat än att förvånas över hur man gång på gång kan välja tveksamma eller rent odugliga presidenter i det landet. 
    Ok, kunskapsnivån rent generellt är ju alarmerande låg i landet, men....
    Man byter nu en som är klart färdig för ålderdoms/vårdhem mot någon sorts media-pajas som redan blivit bortröstad en gång.
    Trump och Putin - tänk att två jävla klappträn sitter på sådan makt - släng sedan in kineser och en galen Nordkorean i soppan också, hualigen!

Svar på tråden Musk president?