• Anonym (K)

Hur lever ni 30 plussare?

Hur lever ni 30 plussare era liv?

Äter ni hälsosamt och tränar eller anser ni att ni kommit upp i den åldern att det inte är så viktigt med ett eller två trivselkilon för mycket? Man kanske inte längre ser ut som en fräsch 20-åring längre men vad gör det när annat i livet kanske är viktigare och tar upp ens tid. 

• Svar på tråden Hur lever ni 30 plussare?
  • Eurydike

Jag gillar att hålla mig i form och tycker generellt att det är lättare att göra saker än att inte göra dem. Att träna, promenera och tänka på vad jag äter är inte jobbigt. Att inte göra det, däremot, vore väldigt jobbigt. Att ligga utsträckt på en soffa (jag inte har) och titta på en tv (jag inte har) skulle suga musten ur mig. Det har jag helt enkelt inte tid med.

• Anonym (Trko)

Alltså att äta bra mat och träna kan man aldrig säga att man kommit upp i den åldern att det kvittar. För även om man struntar i kilona så handlar det ju om att kroppen ska hålla så bra som möjligt hela livet. Så egentligen är ju kost och någon slags träning en sak som alltid ska finnas med i prioriteringslistan. 

• Anonym (J)

Dvs jag borde träna mer än jag gör för jag har börjat få ont i ryggen. Men det började jag få när jag var 20. Så det är inget nytt. Är lång och smal. Har inte ändrat på något. 

Men ibland tränar jag. Borde bara göra oftare 

Svar på tråden Hur lever ni 30 plussare?