• Anonym (Ledsen)

Gynekolog misstänker kondylom

Var precis hos gynekologen och bröt ihop.

Har haft problem i underlivet i snart ett år och tagit alla möjliga prover och visat negativt för: svamp 2gr, herpes 2gr, klamydia, gonorre och Mycoplasma.
    Hon kollade där nere och såg små små flikor i underlivet och la sedan på en bomullstuss med lösning och hon sa då att det är nog kondylom. Efter lösningen kom allt "fram" och syntes verkligen.
    Om ca 2 veckor har jag tid för att ta ett vävnadsprov/operation där en bot ska tas bort för att se om det är det.
    Jag är så ledsen, har haft en partner sedan snart 2år sedan och han fick sina symtom innan mig, men inget som han har pratat med mig om, förutom att han har en rosa rodnad och små sår ibland. 
    Tjatar och tjatar men han kollar aldrig upp sig. 

Är rädd inför vävnadsprover också, känns läskigt allting :( 
  • Svar på tråden Gynekolog misstänker kondylom
  • Lynx123

Bra att de kanske har hittat problemet! Provtagningen kommer gå snabbt. Nu gäller det att din partner tar tag i det här också - annars ska ni inte ha sexuellt umgänge. Inga men.

• Anonym (K)

Och när ska ni diskutera hans otrohet?

• Anonym (Ngng)

De flesta har det sägs det.

• Anonym (Ngng)

Läste mer nu. Har han små sår ibland? Sår? Herpes? 

Är det nån som borde gå till gyn är det väl han. säg de till honom. Fy fasen vad oansvarig person. Att du ens vill ligga med honom innan du vet vad för besvär han har  ?

• Anonym (ll)
    Anonym (K) skrev 2024-12-04 16:02:50 följande:

Så fungerar det inte.

Viruset som ger kondylom kan ligga latent i kroppen i flera år. Om det är TS partner som är den som smittat henne (och inte tvärtom) så kan ha ha fått det långt innan han träffade TS.

Det går inte att säga att någon av dem varit otrogen
  • Anonym (Ledsen)
    Lynx123 skrev 2024-12-04 15:55:20 följande:

Bra att de kanske har hittat problemet! Provtagningen kommer gå snabbt. Nu gäller det att din partner tar tag i det här också - annars ska ni inte ha sexuellt umgänge. Inga men.

Har du gjort provtagning för kondylom? Är så ledsen när jag läste att man har det i kroppen livet ut (om det nu är det). Är också rädd för för då "mini vårtorna" är nära "öppningen" :(
    Pratade med killen igår och ska ringa vårdcentralen och kolla upp det. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ngng) skrev 2024-12-05 08:24:30 följande:

Läste mer nu. Har han små sår ibland? Sår? Herpes? 

Är det nån som borde gå till gyn är det väl han. säg de till honom. Fy fasen vad oansvarig person. Att du ens vill ligga med honom innan du vet vad för besvär han har  ?

Jag har testat för hepres 2 gr (till o med bett om blodprov men dom sa nej) men efter det sa vården att det inte är herpes 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2024-12-05 09:20:43 följande:
    Så fungerar det inte.

Viruset som ger kondylom kan ligga latent i kroppen i flera år. Om det är TS partner som är den som smittat henne (och inte tvärtom) så kan ha ha fått det långt innan han träffade TS.

Det går inte att säga att någon av dem varit otrogen
    Har haft sex men en person innan min kille och det var nästan 8år sedan och aldrig haft problem i underlivet. Han sa att om han har det har han inte märkt det och lovat på allt han har att han inte varit otrogen. 

Vet att han haft flera tjejer innan mig, så om det är någon som smittat så är det han isåfall.

Vet inte hur vårt förhållande kommer klara det här, känner mig så ledsen och förstörd. Gör ont varje dag med den här skiten också :(
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (K) skrev 2024-12-04 16:02:50 följande:

Vi har diskuterat det många gånger och han har lovat på allt han har att han aldrig skulle vara otrogen, jag har också svårt att tänka mig att han skulle varit otrogen. Tiden får utvisa, tankarna finns där såklart när det gäller en könssjukdom.

Är mest ledsen då jag aldrig legat runt, han är andra personen som jag varit med :(
  • Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-05 11:09:44 följande:
    Vi har diskuterat det många gånger och han har lovat på allt han har att han aldrig skulle vara otrogen, jag har också svårt att tänka mig att han skulle varit otrogen. Tiden får utvisa, tankarna finns där såklart när det gäller en könssjukdom.

Är mest ledsen då jag aldrig legat runt, han är andra personen som jag varit med :(
    Jag är minst sagt skeptisk... Ja, man kan gå med det latent men annars brukar man säga att det är upp till ett år från smittotillfället. Det är ovanligt att gå längre, i flera år. Och ja, det räcker tyvärr med att ha sex med en enda person för att bli smittad.
Svar på tråden Gynekolog misstänker kondylom