• RainbowFamilyDreams

Riktigt orolig för missfall nu... hjälp:/

Hej. Jag är i vecka 4+3 dagar typ. Skulle haft mens i lördags. I går tisdag kväll kom en rosa flytning, idag runt lunch kom det mer rött... 

Jag har mensliknande värkar och har haft det sedan inseminationen som jag gjorde 15 november...

Testat positivt på tester i en vecka, om än dock svagt... tog två tester idag också, gravid 1-2 veckor digitalt och Cb har ännu sträck.. förstår att det kan visa det även om det är missfall:(.

Jag har skrivit till vården och jag ska höra av mig om jag får mer blod... borde kanske göra det nu. Frågan är om de kan se ett missfall så här tidigt?

ELLER om jag har den osannolika turen att "bara" blöda några dagar efter mens och ändå bli gravid. Men jag mår mentalt väldigt dåligt just nu. Har en stor oro inom mig. Då jag genomgår assisterad befruktning är det inte bara "att köra på" som vanligt, utan det är mycket med hormonbehandling med mera. Men man vet ju att  det här kan hända.... 

Erfarenheter? Lugnande tips? Mår inge bra..

• Svar på tråden Riktigt orolig för missfall nu... hjälp:/
  • Anonym (Kram)

Det finns tyvärr inget som du kan göra i dagsläget, åt edera håll. Jag vet att det är tungt att höra men det enda du kan göra just nu är att avvakta. 

Jag har blött när jag varit gravid och har också fått missfall. Såhär har det varit för mig:

Gravid med blödning: Växtvärk i magen, kändes som ihållande molvärk. Blötte ljust rosa och brunt mestadels, men kunde komma klarröda strimmor också. Med andra barnet hade jag blödningar till och från under graviditeten, första vid beräknad mens varför jag inte förstod att jag var gravid förrän jag insåg att det inte kom igång. 

Missfall: Mer smärta än molvärk, kramper som vid kraftig mensvärk. Först ljusrosa flytningar, sedan kraftiga blödningar i cirka 7 dagar följt av bruna flytningar i 1-2 veckor. 

Kram på dig! Hoppas att den lilla vill stanna, men kom ihåg att du kan inte påverka något som sker. 

• Anonym (Juli)

Beklagar, vet precis vad du går igenom. Finns inget att göra tyvärr. Bara avvakta och se vad som händer? 

Mitt missfall startade med rosa flytningar strax efter BIM som sedan blev mer och mer röda. Efter några dagar fick jag kraftig mensvärk och blödde mkt. Missfallet var ett faktum och när blödningen var över var testen negativa igen. 

Är gravid nu igen och den här gången fick jag en rosa flytning vid BIM igen och tänkte missfall direkt. Men den flytningen varade bara en dag och sen har det inte blivit mer och gravtesterna är mkt starkare. Fick på dag 4+3 gravid +3 med CB digitala och det är ju givet att det känns tryggare med starkare utslag på testerna än svaga som jag hade vid missfallet. 

Håller tummarna för dig att det bara är ofarliga blödningar, det kan det ju mycket väl vara och att ditt hcg bara stegrar långsamt 🙏🏻

• Anonym (Juli)
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-12-05 09:11:47 följande:

Tyvärr blev det missfall:( men grattis till dig <3

Så himla ledsamt, beklagar 💔
Svar på tråden Riktigt orolig för missfall nu... hjälp:/