• Anonym (Hjälp)

Ni kvinnor, vad gör din man som du attraheras av?

Som många verkar ha problem med så har även sexet även försvunnit ur mitt förhållande. Jag har gett upp att ta intiativ eftersom det kan leda till pressade känslor. Jag saknar att känna att hon vill/är sugen, så jag tänker att det enda jag kan påverka är mig själv. Jag vill öka hennes attraktion till mig men då måste jag förmodligen göra något jag redan inte gör. Så min fråga är vad du som kvinna attraheras av när din man gör? (individuellt såklart men kanske kan få tips) 
    Jag hjälper till med allt jag kan och är emotionellt investerad. Kommunikation har vi prövat men det verkar bara skapa mer distans. Jag tänkte att ?spela svår? kan vara spännande men det är ju omöjligt när hon inte visar sånt intresse. 
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Ni kvinnor, vad gör din man som du attraheras av?
  • Anonym (Kille)

Hushållssysslor. Städa diskställ tvätta osv.sen kan du börja fundera på o spänna musklerna efter städet hehe 

• Anonym (Olivia)

Jag har varit kvinnan som tappade lusten och för mig berodde det på outredda tjafs oss emellan. Saker som inte löste sig för att han inte var beredd på att ta konsekvenserna av det. (I mitt fall krävde jag mindre alkohol av ganska uppenbara anledningar )  Jag blev liksom inte direkt kåt eller imponerad av att helgerna försvann i fylla, tjafs och bakisgrinig make... 

Så finns det tjafs och slitningar er emellan så är det högst troligt anledningen till att lust saknas. Självrannsakan är på sin plats samt självinsikt. Vad bråkar ni om oftast? 

Å andra sidan.. om bristen på lust beror på henne själv så spelar det ingen roll vad du gör...

• Anonym (Kvinna med koll)

Snälla, inga barnsligheter som att "spela svår". Det. Funkar. Inte.

Och det här tankesättet att attraktion kan väckas av att du gör vissa saker, nej. Det funkar inte så. Handling > sex ? Nej.

Jag är attraherad av min man, men inte så mycket på grund av det han gör, som den han är. Min kropp vill vara nära honom för att han är underbar. Min kropp vet mitt bästa. 

Och om din fru/sambo inte känner att hennes kropp vill vara nära din kropp, då beror det på något. Kanske inte medvetet från hennes sida. Du kanske är en bra man i teorin, och hon skulle ha svårt att förklara med ord varför hon drar sig undan när du vill vara nära eller ha sex. Men något är det, som gör att hon inte är attraherad av dig. Och det lär inte hjälpa vad du gör för att skapa attraktion, för det är något som saknas som inte kan återfås.
    Jag har haft sådana relationer också, innan jag förstod att jag skulle lyssna på min kropp. Och det har bara funnits en lösning, och det är att göra slut.

• Anonym (Been there)
    Anonym (Kvinna med koll) skrev 2024-12-04 14:33:40 följande:

Jag har haft sådana relationer också, innan jag förstod att jag skulle lyssna på min kropp. Och det har bara funnits en lösning, och det är att göra slut.

Tråkigt men sant. Man ser många som tar upp de här problemen men aldrig, aldrig ser man någon i dessa trådar som beskriver en solskenshistoria. "Ja, vi lyckades lösa det med hjälp av XYZ!" 

Visst kan det finnas sätt att väcka saker till liv om det inte gått för långt men om det är dött så är det dött. Det är tyvärr min erfarenhet också. Har varit i ett förhållande med bristande lust i sex års tid och jag valde till slut att lämna. Kommer aldrig någonsin lägga ned så mycket tid på att försöka fixa det igen. Försvinner lusten har man problem som behöver redas ut. Vill man inte det så går det inte att maniskt försöka förbättra sig, hoppa genom ringar och dansa efter någon annans pipa för att plötsligt väcka den andres lust. Ge det ett ärligt försök, kommunicera, ge det lite tid, med betoning på lite. Hur lite är kanske individuellt men max ett år för egen del. Sedan är det tyvärr tack och adjöss. 

Måste dock understryka att den här hårda linjen självklart inte gäller om man kommunicerar och vet vad problemet handlar om; nyblivna föräldrar, depression, tillfällig stressig period eller vad som helst. Då kan jag leva med det bra mycket längre. 

• Anonym (prata)

Prata med henne vad hon saknar?

Vi har varit i samma diskussion och det jag saknade var närheten utöver sex som på nåt vis råkat försvinna i vardagsbestyren. Plus en hel del tjafs. Min man hade inga problem sekunden efter att vi haft världens bråk skifta och vara sugen på sex. För mig funkade det dåligt. Plus att jag saknade den regelbundna vardagsintimiteten. En kram bakifrån när man lagade mat, en klapp på rumpan när man gick förbi, ett spontanhångel i hissen, duscha tillsammans utan att det behövde innebära penetration, kyssar, ligga kvar i sängen och gosa 5 min innan man kliver upp på morgonen, godmorgon-, godnatt- hej- och hejdå-puss osv osv. 

Och självklart som redan nämnts, hjälps åt hemma så hon inte är helt slutkörd.

Det går att vända, men ni måste prata även fast det är ett skitjobbigt samtal, särskilt om man är den som tappat lusten.

• Anonym (prata)
    Anonym (prata) skrev 2024-12-04 14:46:12 följande:

Prata med henne vad hon saknar?

Vi har varit i samma diskussion och det jag saknade var närheten utöver sex som på nåt vis råkat försvinna i vardagsbestyren. Plus en hel del tjafs. Min man hade inga problem sekunden efter att vi haft världens bråk skifta och vara sugen på sex. För mig funkade det dåligt. Plus att jag saknade den regelbundna vardagsintimiteten. En kram bakifrån när man lagade mat, en klapp på rumpan när man gick förbi, ett spontanhångel i hissen, duscha tillsammans utan att det behövde innebära penetration, kyssar, ligga kvar i sängen och gosa 5 min innan man kliver upp på morgonen, godmorgon-, godnatt- hej- och hejdå-puss osv osv. 

Och självklart som redan nämnts, hjälps åt hemma så hon inte är helt slutkörd.

Det går att vända, men ni måste prata även fast det är ett skitjobbigt samtal, särskilt om man är den som tappat lusten.

Ett litet tillägg.

Prata som i att "vad kan jag göra för dig?" inte "varför vill du aldrig ligga?"

Lycka till!
  • Anonym (Separerad)

Vad gäller exet är det lättare att säga vad som fick mig att tappa lusten:

- la över allt städande och tvättande på mig samtidigt som det jag gjorde aldrig dög
    - fula ord när jag gjorde något han ansåg var fel
    - hans alkoholproblem 
    - att han aldrig lyssnade på riktigt när jag pratade eller mådde dåligt
    - att närhet utan sex inte existerade
    - att mina åsikter om saker och ting aldrig räknades
    - accepterade aldrig mig för den jag var

Det är ett urval....

Den jag nu har en odefinierad relation till är en person jag träffade för drygt 24 år sedan. Vi har haft sporadisk kontakt genom åren och det har aldrig varit konstigt mellan oss när vi pratat genom åren. Han förstår mig bättre än mitt ex gjorde  trots dryga 20 års relation. Han accepterar mig som jag är, lyssnar när jag pratar och accepterar att jag inte alltid tycker som han. Vi kan mysa i soffan utan att det leder till sex (vilket gör att det oftare resulterar i sex), vi kan vara tysta med varandra utan att det känns spänt.

• Anonym (För henne)

Jag blir sjukt sugen på min man när han gör bara för mig utan att förvänta sig en gentjänst. Detta föder också min vilja att göra saker tillbaka. Det handlar om osjälviska handlingar. Exempel:

-Ger mig massage utan att förvänta sig det tillbaka.
    -Sexuellt tillfredsställer mig på det sätt som får mig att krypa ur skinnet...hans fingrar. Detta ger honom ingen sexuell tillfredsställelse men han älskar att se mig bli upphetsad och få orgasm.
    -Lagar eller köper hem min favoritmat och äter tillsammans med mig (fast han egentligen inte är speciellt förtjust i det).
    -Förbereder ett bad, ett glas vin, lite snacks, tända ljus och min favorit tv-serie på paddan. 
    -Bäddar rent sängen ... mums!
    -Bäddar rent sängen OCH lägger våt-filten på lakanen (tihiiii) Demon

Osjälviska handlingar är det som gör min man mest attraktiv. Han tar hand om mig och jag honom såklart. 

• Anonym (Borderlina)

Att han tydligt är attraherad av mig är det viktigaste för mig. Att han "spanar in" mig även vid tillfällen då det finns andra kvinnor att titta på tex på sommaren på stranden. 

Att tex jag känner att han tittar på min stjärt om jag är vänd från. Känner jag att min man är väldigt attraherad av mig så blir jag tänd.

• Fjäril kär

Att han faktiskt lyssnar och tar in det vi diskuterar i vardagen och tar till sig av dom önskemål om förändringar i både förhållandet och dom negativa sidor hos sig själv. 
    Att han visar att min insida är lika viktig att attraheras av som min utsida. 
    Att han kan ta mina mindre bra sidor på ett schysst sätt och respekterar mina svagheter som hör ihop med min diagnos. Att han inte förminskar mig pga min diagnos.  

Att han kan knulla min hjärna med utmaningar  intellektuellt  och mentalt är viktigt för min attraktion.

Svar på tråden Ni kvinnor, vad gör din man som du attraheras av?