Alice eller Leah?
Vi väntar en till dotter och har så svårt att bestämma namn. Det står mellan Alice och Leah, vad är finast enligt er?
Storasyster heter Naomi.
Vi väntar en till dotter och har så svårt att bestämma namn. Det står mellan Alice och Leah, vad är finast enligt er?
Storasyster heter Naomi.
Tycker personligen att Leah är ett helt avskyvärt namn så min röst går till Alice, även om det är lite uttjatat just nu.
Föredrar Alice, men tycker att Naomi och Leah passar bättre ihop om det nu spelar roll.
Tycker personligen att Leah är ett helt avskyvärt namn så min röst går till Alice, även om det är lite uttjatat just nu.
Lite trist ton hos många namn-tyckare. Tänk på att de föreslagna namnen är det finaste som TS vet. Att spy oombedd galla över helt vanliga, okontroversiella namn är bara taskigt. Man kan väl svara på frågan utan att bete sig som en bulldozer.
Personligen föredrar jag Alice, men tycker att Leah och Naomi möjligen passar lite bättre ihop.
Lycka till med namnval till er dotter!
Leah och Naomi låter som två systrar = namnen passar bättre ihop.
Alice är väldigt vanligt och då är Lea lite roligare!
Helst utan h!
Leah är ju hemskt. Om hon måste heta Lea så ta bort h:et.
Jag tycker Leah. Dels är det ett väldigt vackert namn, och så passar det bättre tillsammans med Naomi, både i hur de låter i hop, men också för att de bägge två är bibliska namn. Jag gillar när syskonnamn har en röd tråd.
Alice är fint i och för sig, men det känns som att var och varannan liten tjej heter det.
Katarina är ett fint namn annars
Leah tycker jag är ett fint namn. Så jag har röstat på Leah.