• Anonym (Globetrotter)

Resa i julklapp

Jag har bestämt att ge min mamma en resa i julklapp. Jag ska betala den Bjuda henne. Hon har i alla år betalat åt mig så nu ge tillbaka. Så ska ge henne 400 kr så  hon skaffar nytt pass. Säger jag att jag betalat gör hon nog det. Men om hon får det i julklapp så har det hunnit bli för varmt i dubai i februari. Vill ej till gran canaria där jag vait 20 ggr. Tips på resmål!

• Svar på tråden Resa i julklapp
  • Anonym (S)

Pass kostar väl 500?

Ska ni åka kort eller långt? Dyrt eller billigt? Flodkryssningar i Europa verkar som ett kul alternativ!

• Aliona

Är det alltså i februari ni ska åka? 

Vad gillar din mamma? Är hon mest intresserad av sol och bad? Tycker hon om natur? Kulturliv och god mat? 

Hur länge ska ni vara borta? Pratar vi om långhelg, en vecka, eller flera veckor? 

• Anonym (Globetrotter)
    Anonym (S) skrev 2024-12-03 18:41:38 följande:

Pass kostar väl 500?

Ska ni åka kort eller långt? Dyrt eller billigt? Flodkryssningar i Europa verkar som ett kul alternativ!

Nej 400 kr fick  jag  betala 2 år sedan
  • Anonym (Globetrotter)
    Aliona skrev 2024-12-03 18:44:38 följande:

Vad gillar din mamma? Är hon mest intresserad av sol och bad? Tycker hon om natur? Kulturliv och god mat? 

Hur länge ska ni vara borta? Pratar vi om långhelg, en vecka, eller flera veckor? 

Jag vill då men den saken jag vill besöka öppnar ej förrän till sommaren så det resmålet blir till hösten!
  • Anonym (S)
    Anonym (Globetrotter) skrev 2024-12-03 18:55:52 följande:
    Avgiften höjdes 1 maj.
  • Anonym (Globetrotter)

Ja kryssning på nilen kanske

• Anonym (Globetrotter)

Jag vill vara borta 3 månader. Men har varit på gran canaria 20 ggr. Men jag vill ha semester och slippa jobbet, miljöombyte.

• Anonym (Globetrotter)
    Aliona skrev 2024-12-03 18:44:38 följande:

Jag vill åka dååååååååååååååååååååååååååå!!!!! Finns risk jag skaffat nytt pass i onödan skaffade 2 år sedan inte varit nånstans sen dess men vill till london med ett bussbolag i april!!
  • Anonym (Pekka Nööt)

Se om du kan fråga USA111 här på forumet om tips. Hon är tydligen astronomiskt rik eftersom hon snart är världskändis också har hon en massa rika kändispojkvänner på gång.

• Anonym (S)
    Anonym (Globetrotter) skrev 2024-12-03 18:59:31 följande:
    Jag vill åka dååååååååååååååååååååååååååå!!!!! Finns risk jag skaffat nytt pass i onödan skaffade 2 år sedan inte varit nånstans sen dess men vill till london med ett bussbolag i april!!
    Åk dit då.
  • Anonym (Realist)

TS är du Stockholmskvinnan som inte gillar din dagliga verksamheten?

• Anonym (Realist)
    Anonym (Pekka Nööt) skrev 2024-12-03 19:04:08 följande:

Se om du kan fråga USA111 här på forumet om tips. Hon är tydligen astronomiskt rik eftersom hon snart är världskändis också har hon en massa rika kändispojkvänner på gång.

Fick samma tanke!
  • Anonym (Globetrotter)
    Anonym (S) skrev 2024-12-03 19:06:27 följande:
    Åk dit då.
    ja men vill till värmen i vinter det är inte förrän i slutet av april och jag är trött på jobbet och vill slippa det nu
  • Anonym (Globetrotter)
    Anonym (Realist) skrev 2024-12-03 19:06:42 följande:

TS är du Stockholmskvinnan som inte gillar din dagliga verksamheten?

Jaaa och vill ha semester från där
  • Anonym (Globetrotter)
    Anonym (Realist) skrev 2024-12-03 19:07:57 följande:
    Fick samma tanke!
    är ju henne men är inte känd vill ej va världskänd
  • Aliona
    Anonym (Globetrotter) skrev 2024-12-03 18:58:23 följande:

Jag vill vara borta 3 månader. Men har varit på gran canaria 20 ggr. Men jag vill ha semester och slippa jobbet, miljöombyte.

Om du vill ha värme i februari så behöver du åka ganska långt, men det kan ju funka om du ska vara borta länge. Thailand tänker jag spontant på - det är bra väder i februari, och är rätt välbekant för svenskar. Tänker också att om du åkt till Gran Canaria så många gånger så vill du nog ha välkända turistmål. Men Thailand är runt 30 grader - det kanske är för varmt för er?

Vill du ha mer likt GC så har du Madeira och Cap Verde. Även Egypten (Hurghada) skulle kunna funka. Dubai är inte så fasligt varmt i februari, mer än GC men mindre än Thailand. Även Maimi ligger däromkring. 

• Anonym (Globetrotter)

Vill till orlando när Epic Orlando är klart så blir nästa höst. Öppnar i maj

• Raggartjejen
    Anonym (Globetrotter) skrev 2024-12-03 18:55:52 följande:
    Vi betalade 500 kr för pass.
Svar på tråden Resa i julklapp