Anonym (.) skrev 2024-12-03 08:45:09 följande:
Det har du rätt i, det var fel av mig. Min mening var inte att prata illa om dem utan att reda ut vad deras beteende grundar sig i.
Du har flera bra poänger och jag tror också att det bästa är att hålla sig ifrån dessa människor i den mån man kan, men vad tror du att deras beteende beror på?
Det var inte mycket fel då, för ingen är ju utpekad, och du berättade om beteende.
Vad som driver dom, ja, det kan nog vara vad som helst egentligen.
Det kan vara allt ifrån att den gillar intriger, skvaller och annat, till tunga diagnoser som gör att de inte kan hjälpa sig själva.
Jag insåg rätt tidigt i livet att såna här kan man klara sig utan i sitt liv, då det enda dom gör är dränerar dig på energi i olika former.
De svåraste att bli av med är narcissisten i mitt tycke(såklart en som har en typ psykos är väl svårare om den fått för sig, speciellt om den redan fått ett litet grepp på dig, eller att den märker att du håller dig undan.).
Men man mår bäst i att strunta i detta, sen lite skitsnack om andra förekommer alltid, även för mig, men det är sällan och aldrig i större grupper.