• Anonym (.)

Vad är det för fel på vissa människor?

Varför klagar och klankar vissa personer ner på andra konstant men ser inte sina egna fel och brister?

Det är skitsnack och hånfulla kommentarer om andras tillkortakommanden, utseende mm men själva är de varken smartare, duktigare eller snyggare men ändå håller de på så. Vad beror det på?

Är det på grund av att dessa personer saknar självinsikt? Avundsjuka? Eller är de osäkra människor som måste trycka ner andra för att må bättre själva? Eller beror det helt enkelt bara på låg intelligens? Eller någon diagnos? 

• Svar på tråden Vad är det för fel på vissa människor?
  • klyban
    Anonym (.) skrev 2024-12-03 04:52:58 följande:

Varför klagar och klankar vissa personer ner på andra konstant men ser inte sina egna fel och brister?

Det är skitsnack och hånfulla kommentarer om andras tillkortakommanden, utseende mm men själva är de varken smartare, duktigare eller snyggare men ändå håller de på så. Vad beror det på?

Är det på grund av att dessa personer saknar självinsikt? Avundsjuka? Eller är de osäkra människor som måste trycka ner andra för att må bättre själva? Eller beror det helt enkelt bara på låg intelligens? Eller någon diagnos? 

Lite komiskt är att du nu är just denna person i inlägget.

Men två, såna här personer håller man sig bara ifrån och låter dom kackla på och utan bry sig om dom.
    Det är så du kommer få må bra, än reta sig på något som du ändå och mest troligtvis aldrig kan påverka alls.

Och går det inte undvika så finns det en del saker man kan göra och tex en fråga som "vad menar du med det." och finns en hel drös med såna frågor för såna här människor.
    En vanlig som kommer tillbaka är "ta det inte personligt", vilket är sjukligt komiskt när de är just personliga.

Dock är det bästa rådet att hålla sig ifrån såna här människor, för det enda du kommer få göra är stånga huvudet i väggen och reta dig på det och det leder inte till  något bra för dig.
    Det bästa är att bara ignorera.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (GGG)
    Anonym (.) skrev 2024-12-03 04:52:58 följande:

De är svagpresterande och tävlingsinriktade inom allt. Detta gemensamt skapar individer vars främsta möjlighet till känslan av vinst är att snacka ner andra.

Tror lätt man överdriver vikten av självkänsla här när det i grunden handlar om vad jag skrev ovan. 
  • Anonym (.)
    Anonym (GGG) skrev 2024-12-03 07:18:07 följande:
    De är svagpresterande och tävlingsinriktade inom allt. Detta gemensamt skapar individer vars främsta möjlighet till känslan av vinst är att snacka ner andra.

Tror lätt man överdriver vikten av självkänsla här när det i grunden handlar om vad jag skrev ovan. 
    Det med tävlingsinriktade stämmer rätt bra in på en kollega som alltid pratar illa om en annan kollegas arbetsinsats. Men det grundar sig nog ofta i dåligt självförtroende och inte enbart att man är tävlingsinriktad om man har behov av att trycka ner någon. En person som är trygg och säker i sig själv jämför sig inte med andra.
  • Anonym (.)
    klyban skrev 2024-12-03 07:09:14 följande:

Lite komiskt är att du nu är just denna person i inlägget.

Men två, såna här personer håller man sig bara ifrån och låter dom kackla på och utan bry sig om dom.
    Det är så du kommer få må bra, än reta sig på något som du ändå och mest troligtvis aldrig kan påverka alls.

Och går det inte undvika så finns det en del saker man kan göra och tex en fråga som "vad menar du med det." och finns en hel drös med såna frågor för såna här människor.
    En vanlig som kommer tillbaka är "ta det inte personligt", vilket är sjukligt komiskt när de är just personliga.

Dock är det bästa rådet att hålla sig ifrån såna här människor, för det enda du kommer få göra är stånga huvudet i väggen och reta dig på det och det leder inte till  något bra för dig.
    Det bästa är att bara ignorera.

Det har du rätt i, det var fel av mig. Min mening var inte att prata illa om dem utan att reda ut vad deras beteende grundar sig i.
    Du har flera bra poänger och jag tror också att det bästa är att hålla sig ifrån dessa människor i den mån man kan, men vad tror du att deras beteende beror på?
  • enfunderandeman

Antar att du menar personer du faktiskt känner TS, dom bryter man med. Huvudregeln är att du ska få ut något positivt i relation till andra människor. Det här är det inte, vilket jag tror du förstår. Bryt, ignorera. 

Då tycker jag det är obehagligare med folk som man inte känner. Men som av någon anledning snackar om dig. Som man fått höra via andra människor. Det är jävligt knepiga människor för mig.

Har en kvinnlig vän som råkade ut för det. Mannen i fråga verkade intresserad. Men när han inte fick gensvar. Valde han som någon slags hämnd, kanske kände sig ratad. Att börja snacka skit om henne. Tog reda på väldigt privata saker om henne.  Och hennes nära.Hon tyckte det var så märkligt. Hon kände liksom inte killen, överhuvudtaget. Dom träffades ute ibland, passerade varandra som mest.

Riktig fullblods psykopat. Helt uppenbart inte frisk i huvudet, om man säger så. Hon fick reda på det genom att någon som hon aldrig ens träffat. Visste saker on hennes familj. Saker som han berättat. Jag sa till henne, att det lät som han var besatt av henne och att det var allt annat än sunt.

Jag undrar mest vad det är för fel på dessa människor? Som pratar och vet saker on folk dom inte ens känner. Jävligt obehagliga människor som man ska undvika till varje pris. Det slutade med polisanmälan om förtal. Snubben flyttade rätt kort därefter från staden.

Småstäder är värst, vi har ett talesätt från USA, eller engelska språket som går "Small town, small minds" oftast mycket skit pratande människor i dessa som har väldigt tråkiga liv.

Oavsett, undviker man dessa människor till varje pris.
    Du kommer få sinnesro, om inget annat.

• Tow2Mater
    Anonym (GGG) skrev 2024-12-03 07:18:07 följande:

Lite förvirrande; är du TS eller Klyban?
  • klyban
    Anonym (.) skrev 2024-12-03 08:45:09 följande:
    Det har du rätt i, det var fel av mig. Min mening var inte att prata illa om dem utan att reda ut vad deras beteende grundar sig i.
    Du har flera bra poänger och jag tror också att det bästa är att hålla sig ifrån dessa människor i den mån man kan, men vad tror du att deras beteende beror på?

Det var inte mycket fel då, för ingen är ju utpekad, och du berättade om beteende.

Vad som driver dom, ja, det kan nog vara vad som helst egentligen.
    Det kan vara allt ifrån att den gillar intriger, skvaller och annat, till tunga diagnoser som gör att de inte kan hjälpa sig själva.

Jag insåg rätt tidigt i livet att såna här kan man klara sig utan i sitt liv, då det enda dom gör är dränerar dig på energi i olika former.

De svåraste att bli av med är narcissisten i mitt tycke(såklart en som har en typ psykos är väl svårare om den fått för sig, speciellt om den redan fått ett litet grepp på dig, eller att den märker att du håller dig undan.).
    Men man mår bäst i att strunta i detta, sen lite skitsnack om andra förekommer alltid, även för mig, men det är sällan och aldrig i större grupper.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad är det för fel på vissa människor?