Någon annan som har moderkakan lågt ner?
Gjorde RUL alldeles nyligen, och fick då reda på att "moderkakan ligger lågt i livmoderns framvägg/placenta lågt i framvägg". Bebisen mår i övrigt jättebra och allt ser bra ut osv, men jag blev så förvånad att jag inte ens kom mig för att ställa mer ingående frågor kring saken.
Var som sagt inte alls mentalt förberedd på att det kunde hända mig eftersom jag aldrig har haft så innan vid mina tidigare graviditeter, och därför så undrar jag om någon annan har haft/varit med om samma sak? Flyttade er uppåt igen i tid till förlossningen? Har det någon påverkan på själva förlossningssättet? Finns det risker? Kommer detta med säkerhet leda till kejsarsnitt? Räknas detta som en graviditetskomplikation? Kommer man behöva bli inlagd senare i graviditeten pga detta "tillstånd"?
Tusen frågor bara snurrar i huvudet.. Tar jättegärna emot råd från er som upplevt samma sak.
Blev därför inbokad på ett tillväxtultraljud i vecka 32, för att kontrollera detta, vilket känns jätteskönt. Hoppas såklart på att allt skall gå bra.
Hoppas ni kan svara på någon utav mina frågor, det hade gjort mig lite lugnare. Vill inte behöva känna mig orolig i onödan, tacksam för er hjälp <3