• JoakimAr

Adventsstjärna

Nu är juletid här och vi har köpt adventsstjärnor, lampor och annat. Detta köpte vi på rusta.

Fina adventsstjärnor etc. Men lampan och dess tillbehör får jag panik på.. hur ska den sitta?!
    Måste vara andra än jag som köpt detta på rusta. Bifogar en bild så ni får en bättre bild av vad jag menar.

Ha de gött och god jul! 

• Svar på tråden Adventsstjärna
  • Anonym (Annica)

Jag är inte säker, men har ett förslag som du kan testa och se om det funkar. Jag antar att du har köpt en stjärna som från början är helt hopvikt och man fäller ut och drar ihop de två ändarna med ett snöre. Stoppa ner lampan i stjärnan innan den är helt uppvikt och dra ihop den  med snöret samtidigt som du ser till att de två piggarna längst upp på din bild hamnar i varsin stjärnspets, alltså på varsin sida om öppningen. Dra åt snöret och håll upp stjärnan för att kolla om lampan hamnar i mitten av den. Öppna annars stjärnan igen och justera hur långt upp på sladden som metallgrejen sitter.
    Funkar det?

• JoakimAr

Hej,

Tack för svar men har redan provat det och får psykiskt snart.. Får prova mig fram med annat men aldrig mer rusta!

• Anonym (Moa)

Busenkelt. Gör som Annica skrev. Om stjärnan är liten ska hållaren sitta ganska nära lampan, om den är stor ska  hållaren sitta lite högre upp på sladden. Lampan ska hamna i mitten av stjärnan. Du kan syfta in lampan på den hopvikta stjärnan och de två spröten ska sitta inuti de två övre flikarna på stjärnan. Lycka till.

• Anonym (Annica)
    JoakimAr skrev 2024-12-02 20:02:55 följande:

Hej,

Tack för svar men har redan provat det och får psykiskt snart.. Får prova mig fram med annat men aldrig mer rusta!

Vad i instruktionen är det som inte funkar? Vad är det som blir fel?
Svar på tråden Adventsstjärna