• Anonym (R)

Höggradiga cellförändringar HSIL CIN3 - någon mer som gått igenom detta? Känner mig så ledsen!

Jag koniserades för 3 år sedan. Nu har cellförändringarna visst kommit tillbaka. Dessutom vet jag inte om jag är gravid eller inte. Allt känns tungt och oron är bedövande. Har inte fått kontakt med någon läkare ännu men råkade läsa i min journal. Ska försöka ringa imorgon. Någon som har varit med om liknande som det gått bra för??? Vad har ni för erfarenheter?

Det enda som är positivt är väl att mitt HPV-test var negativt.

Något tråkigt är att jag sökte gynekolog för några månader sedan pga mellanblödningar och fick göra vaginalt ultraljud. Jag berättade då om min tidigare konisering och bad om att få göra ett nytt cellprov. Gynekologen övertygade mig om att det inte var nödvändigt eftersom att allt såg bra ut. 

• Svar på tråden Höggradiga cellförändringar HSIL CIN3 - någon mer som gått igenom detta? Känner mig så ledsen!
  • Meddelande borttaget
  • Cilla8124

Jag hade tredje gradens cellförändringar under några år men läkarna kunde inte se vart det satt. De testade därför att göra en konisering men det visade sig inte sitta där. Det dröjde 8 år innan de kunde se mina cellförändringar vilket visade sig när jag blev gravid. Läkaren bestämde därför tidigt att jag skulle följas upp så snart jag fått min son. Efter förlossningen visade det sig dock att cellförändringarna hade läkt ut. Tydligen kan gravidhormonerna ha den effektenGlad

• Anonym (R)
    Cilla8124 skrev 2024-12-02 20:50:34 följande:

Jag hade tredje gradens cellförändringar under några år men läkarna kunde inte se vart det satt. De testade därför att göra en konisering men det visade sig inte sitta där. Det dröjde 8 år innan de kunde se mina cellförändringar vilket visade sig när jag blev gravid. Läkaren bestämde därför tidigt att jag skulle följas upp så snart jag fått min son. Efter förlossningen visade det sig dock att cellförändringarna hade läkt ut. Tydligen kan gravidhormonerna ha den effektenGlad

Oj! Men var du inte rädd när du då gick runt med tredje gradens cellförändringar? Vilket år var detta? Kan det ha varit så att cellförändringarna satt högre upp i livmoderhalsen eller? Förlåt för massor frågor! Du behöver inte svara!

Jag är inte gravid just nu men jag är i dom där dagarna mellan ägglossning och mens så jag vet ju inte.
  • Anonym (R)
    Mortiscia80 skrev 2024-12-02 21:20:15 följande:

Ville bara skicka en kram ts {#emotions_dlg.flower}

Haha man vet att man mår riktigt dåligt när man börjar böla av en sån här kommentar. Men tack! 
  • Cilla8124
    Anonym (R) skrev 2024-12-02 21:14:56 följande:
    Oj! Men var du inte rädd när du då gick runt med tredje gradens cellförändringar? Vilket år var detta? Kan det ha varit så att cellförändringarna satt högre upp i livmoderhalsen eller? Förlåt för massor frågor! Du behöver inte svara!

Jag är inte gravid just nu men jag är i dom där dagarna mellan ägglossning och mens så jag vet ju inte.
    Jo, jag var orolig då det aldrig läkte ut vilket är det man såklart hoppas på. Jag gick på löpande kontroller och tycker att du ska kräva att få en tid för nytt cellprov inom tre månader. Fortsätt ringa för att få tag på din läkare{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Höggradiga cellförändringar HSIL CIN3 - någon mer som gått igenom detta? Känner mig så ledsen!