• RainbowFamilyDreams

Svagt positiva tester i en vecka..?

Jag har tagit många tester (haft en hel del testmani sedan cirka en vecka). 

Är BIM+2 idag och ingen mens i sikte ännu, den brukar komma i tid eller ännu tidigare. 

Idag sa dem på Apoteket att det ska få 4 timmar innan man kissat för ett "godkänt" resultat . Jag har vetat att morgonurinet är det mest tillförlitliga, men jag har nog inte tagit ett enda test där det gått 4 timmar då jag blir kissnödig oftast inom 2 timmar. På natten är jag uppe och kissar 2-3 gånger just nu, så morgonurinen är inte heller optimal...

Tror ni detta gör skillnad för mina resultat? Flera resultat har dessutom varit starkare på dagtid/Kväll för mig... och det har varierat vissa dagar.

Jag har testat svagt positivt sedan 4 dagar innan BIM, och nu även två dagar efter. Nojan att det ska vara missfall kvarstår... men jag har i övrigt inga tecken på något som tyder på missfall än så länge. Men klart man nojar när man ser vad alla skriver här.

Jag hör bara historier om att svaga tester oftast resulterar i missfall.. någon som har testat svagt även någon vecka efter BIM och ändå haft en framgångsrik graviditet?

• Svar på tråden Svagt positiva tester i en vecka..?
  • Anonym (Huj)

Urinatickor mäter inte nivån av hormon utan bara om den finns där eller inte. Men visst är det skillnad på styrkan när det är väldigt tidigt mot senare. Men man kan också ha test med samma styrka på linjer med väldigt olika nivå på hcg i kroppen. 

Jag var också nojig när jag blev gravid, men tog blodprov för att VETA att hcg ökade som det skulle. 

Det går att boka i hela landet privat på testmottaningen eller liknande och ta två med minst 48 h mellan och googla upp en hcg doubling time calculator när du fått svaren 🙂 

Svar på tråden Svagt positiva tester i en vecka..?