• Anonym (Håröm)

Hur be ny partner raka sig?

Det står givetvis var och en fritt att raka sig nertill eller inte, precis som det står var och en fritt att välja bort partners utifrån sin preferens av behåring.

Om man träffat en ny partner med vildvuxen buske och man själv föredrar välansat till slätrakat (och kanske har svårt för att gå ner på hen pga "hår i maten") - hur tar man upp det på bästa sätt?

Hur länge är det rimligt att man setts innan frågan förs på tal?

• Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?
  • Anonym (Snöfall)

Hur viktigt är det? Om du tänker göra slut om hen inte ansar/rakar sig så säg det direkt. Då slösar du ingens tid. 

• Anonym (Kille)

Var rak o ärlig. Bara fråga om den skulle kunna tänka sig att vara rakad. Säger den nej så får man acceptera det

• Anonym (Tydlig)

Oerhört bra fråga och en fråga som svarar på fler frågor som titt som tätt kommer upp på forumet. Här ställer du frågan om hur långt in i en ny relation du kan ta upp detta med rakade köns vara eller icke vara. I ditt fall med en önskan om att hon rakar fittan. 

Jag vill börja med att understryka vikten av kommunikation kring sina sexuella preferenser ?tidigt? i kommunikationen för att se om man över huvudtaget passar med varandra på det sexuella planet såväl som på övriga plan. 

Var rak med det du söker och vad du själv bibringar in i en relation. Jag vet att det är lätt att säga, känslan av att gå på glas kan vara uppenbar initialt i en ny relation men som man har jag själv fått frågan om hur jag ser på rakade kön av mina två senaste kvinnor, och jag har själv ställt frågan till kvinnor tidigare.

Det är alltid komplicerat att efter tid ta upp frågor som egentligen handlar om befintliga sexuella preferenser. Ja man kan utvecklas tillsammans, hitta nya vägar, testa nya saker men i all väsentlighet är det förstås lättast att få det finstämt om man är på samma sida från början.

En stunds scrollande på FL gör det väldigt tydligt.

Men rådet, vad bör du göra där du nu befinner dig? Sondera terrängen lite försiktigt, ta upp ämnet men som oftast, ta aldrig upp sexuella frågor i sängen utan gärna så långt ifrån den som möjligt för att undvika låsningar. Fiska på ett smart sätt. Hur har hon ställt sig till detta tidigare? Jag skulle vända på det hela och ställt frågan vad hon anser om rakade män och försiktigt bra det därifrån.

Sen undrar ju jag, är du själv rakad och har hon redan i så fall fällt kommentarer kring det? Om du inte är rakad så kanske det är idé att du rakar dig lite moderat först dvs inte helt kal för att notera responsen.
    Sen är det ju oerhört viktigt att du inte hamnar i ett läge där du får hennes behåring att framstå som något oattraktivt i dina ögon, samtidigt som du förstås inte kan lyfta det som attraktivt. Hoppas du förstår graden av känslighet i detta. Vore också bra att få in lite kvinnligt perspektiv i detta också. Här på FL eller om du har kvinnliga bekanta du kan bolla frågan med och då menar jag där det finns tidigare diskussioner etablerade i detta segment. 

• Anonym (Nej)

Inte. Du får acceptera hen som hen är. Om det är så viktigt för dig kan du göra slut eller se till att redan från början rensa ut de som inte rakar sig på det sätt som du önskar.

Det skulle aldrig falla mig in att be en partner ändra sitt utseende för min skull. Om frågan kommer upp kan man tala om sina preferenser, men aldrig mer än så.

• Anonym

Säg det omedelbart
    Jag vill veta så fort som möjligt om du är en omogen fjant som oombedd tänker lägga dig i hur jag har mitt hår på kroppen
    Det är ingen jag vill fortsätta dejta 

Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?