• Anonym (Törs inte vara glad)

Hjälp! Törs jag vara glad?

Hej! 

Denna höst har jag och min man gjort ivf för syskonförsök till vår son som även han är ett ivf-barn. Efter lite fördröjningar på grund av punktering av cystor samt även överstimulering fick vi äntligen göra vårt första FET fredagen den 15 november. 

En vecka senare, den 22 november (på ruvardag 7) tog jag ett negativt test och började även blöda på kvällen. Blöda ordentligt - och jag tänkte att detta försök var misslyckat. Jag tog ännu ett negativt test på söndagen (ruvardag 9) för att säkerställa att det inte var någonting och tog sedan två stycken letrozol-tabletter för att stimulera inför nästkommande försök. Vid samtal med fertilitetskliniken på måndag morgon sa de att trots att det var några dagar kvar till den egentliga testdagen, så talade en kraftig blödning sitt tydliga språk och de registrerade försöket som misslyckat. 

Jag fortsatte ta letrozol fram till och med torsdag men reagerade på att jag inte fick samma biverkningar som jag fått tidigare gånger jag tagit medicinen.
    Igår söndag, tyckte jag det var lite märkligt att min temperatur var så låg som den bör vara i början av en cykel och bara för att utesluta möjligheten tog jag ett graviditetstest - som helt galet nog var positivt!? Söndag skulle innebära ruvardag 17 ungefär och jag fattar ingenting. Har jag fått missfall efter blödningarna? Men då borde väl testen inte visa positivt en vecka efteråt när de inte gjorde det innan? Utomkveds? OM det gått vägen och allt är som det ska - att jag bara plussat sent och blött av någon anledning - kan jag ha förstört allt genom att ta letrozol? 

Har någon några kloka tankar?

• Svar på tråden Hjälp! Törs jag vara glad?
  • Anonym (K)

Som jag har förstått det kan letrozol ge positivt utslag på grav test, så kan ju vara det? Att tempen är låg talar mot graviditet, man ligger ju högre vif graviditet än man gör efter ÄL i vanliga fall. 

det enda är nog att testa igen med sticks om några dagar och se om det blir starkare eller svagare. 

Hej, tack för svar!
    Jag har redigerat mitt inlägg - min temperatur var "inte så låg som den borde ara i början av en cykel" dvs, hög på samma sätt som innan mens. 

Jag sökte svar på om letrozol kunde ge falskt positivt men hittade ingenting om det online. 

• Anonym (CD)

Man kan ju också prata med och fråga sin läkare?

Och det var givetvis det första jag gjorde imorse, men har inte fått återkoppling ännu :)

Svar på tråden Hjälp! Törs jag vara glad?