• Fluff86

Har jag redan haft äl tro? Fattar inte

Jag använder clear blue advance stickor. 
    Normala fall brukar jag få en blinkande glad gubbe 1 dag som indikerar att LH höjning sker, dagen efter är det en fast positiv gubbe för ÄL

Nu har testet blinkat både lördag och söndag, för att nu på morgonen vara negativt. 

Min kl som mäter temperaturen hade temp topp i lördags, vilket om jag uppfattat det rätt indikerar på ägglossning, men säger att ÄL är beräknad så som idag. Vilket hade vart logiskt med stickorna om testet inte vart negativt plötsligt. 

Har min ÄL uteblivit tro, eller skede den under helgen och testet "visat fel"? 

Hjälp ni som kan det här? 

• Svar på tråden Har jag redan haft äl tro? Fattar inte
  • Anonym (F)

Om du ska tempa så kan du inte använda en klocka, köp en riktig termometer med två decimaler.

Att du inte fick fast gubbe är inget att fästa sig vid. Antingen hade du inte så pass höga hormonnivåer att den triggades och du har ÄL ungefär nu eller så har du inte haft ÄL denna månad (händer någon gång per år).

• Fluff86
    Anonym (F) skrev 2024-12-02 07:33:36 följande:

Om du ska tempa så kan du inte använda en klocka, köp en riktig termometer med två decimaler.

Att du inte fick fast gubbe är inget att fästa sig vid. Antingen hade du inte så pass höga hormonnivåer att den triggades och du har ÄL ungefär nu eller så har du inte haft ÄL denna månad (händer någon gång per år).

Testade nu igen, och nu är den blinkande gubben tillbaka. Så förvirrande. 

Kan vart så att det blev rätt och fel i morse. Var lite trött i morse när jag testade, fick en blinkande gubbe först, men den kom på en gång och vet inte om det var det gamla testet jag stoppade i igen då jag hade glömt kasta det. Så tog den andra förpackningen som i sin tur visade negativt. Märkligt iaf. Har inte känt några ägglossningsymtom, mer än lite lättiriterad igår. Brukar få känning allt som oftast i höger sidan runt ägglosningsperioden så vad jag tolkat är ägglosningskönningar. Om jag inte missat det denna gång. Men ja. Får hoppas den där fasta gubben kommer. 

Så får jag införskaffa en termometer om kl är helt opålitlig. Skönt att ha en backup iaf för att gardera sig lite extra 🙃
Svar på tråden Har jag redan haft äl tro? Fattar inte