Ont i huvudet vid hosta (ej förkyld)
Hej!
Jag har sedan ett par månader tillbaka upplevt huvudvärk. Jag har fått ont i ena ögat när jag blundar hårt och det har strålat upp mot tinningen. Har under tiden haft en molande värk i huvudet. Detta har hållit i sig ett par dagar, för att sedan avta och sen komma tillbaka. Synen har inte varit påverkad. Sökte vård för detta och var hundra på att jag typ fått en hjärntumör. Trycket i ögonen var bra och man konstaterade att utifrån min beskrivning tyder det på migrän med aura. Man menar att migrän med aura inte alltid är lika smärtsamt som vanlig migrän, håller i sig längre och kan t ex skapa smärta i öga, domning i ansikte eller arm eller liknande. Jag fick en medicin för detta som jag inte vågat prova då det står att man blir dåsig, kan få stark smärta i bröstet osv.
Men jag har senaste dagarna upplevt att ett sånt här "skov" är på väg. Lite smärta i ena ögat, men nu känner jag lite lätt huvudvärk vid hosta. Det är precis när jag hostar till som det smärtar till i huvudet och jag blir sjukt orolig. När jag googlar står det att man ska söka jourmottagning om man upplever detta. Lite mer googlande säger att denna smärta kan bero på ökat tryck i huvudet t ex pga tumör. Nu känner jag igen att det förmodligen är en hjärntumör jag har.
Ni som haft det såhär, var har det berott på?
Kan även tillägga att jag är utmattad, men inte sjukskriven. Har inte velat sjukskriva mig utan försöker fortsätta jobba (då jobbet är lugnare än hemma), har problem med smärta i nacken (kanske huvudvärken kommer därifrån?).