• RainbowFamilyDreams

Vaknat så här tidigt IGEN? vill sova, det är ju helg…

ag har testat positivt/varierat  styrka beroende på när jag testat har det varit olika sryrka (men mer svagt positivt, men alltid ett streck)

Jag har haft mensliknande krämpor / smärtor till och från sedan en vecka (gjorde insemination fre 15 nov) 

sedan jag började testa i förra veckan har jag sovit ganska dåligt. rättare sagt. Jag vaknar, kissar mycket, vqlnar vid halv 6 och kan inte somna om - klarvaken och HUNGRIG.

Någon som känner igen sig? Är det alla nerver som gör detta eller är det faktiska gravidsymtom? Det är första gången för mig så alla tankar susar genom huvudet.. 

men varför får jag inte sova utan måate vakna så tidigt och vara hungrig?

och Om jag nu är gravid, vilket mycket talar för..: vilka tips tog ni till för att orka med jobbet även om det bara är några veckor in?

tacksam för svar :)
  • Svar på tråden Vaknat så här tidigt IGEN? vill sova, det är ju helg…
  • Anonym (Lova)

Först fnissade jag lite, för halv sex är ju inte en helt ovanlig tid för folk att gå upp. Men jag fattar så klart att det inte är din vanliga tid, och då blir det ju störande. 

Mitt råd är att lägga dig tidigt. Jag brukade gå upp och äta frukost vid fyratiden när jag vad gravid, sen lägga mig igen och sova till sju och då gå upp och äta frukost igen. 

Jag brukade också sova en stund direkt efter jobbet i början. 

Senare blev jag deltidssjukskriven på grund av trötthet.  

• Anonym (r)

Är väl för att du är stressad/nervös just nu

• Tow2Mater

Vsd menar du med ' tips för att orka med jobbet'? Menar du att du har svårt att orka jobba for att du vaknar tidigt och inte sovit nog? Har svårt att se att det skulle vara ett problem. Det är väl bara att jobba, om du nu inte är typ hjärnkirurg. Stå om du tror du somnar om du sitter ner?

Svar på tråden Vaknat så här tidigt IGEN? vill sova, det är ju helg…