• Anonym (Elin)

Finns det trogna män?

Finns det män som VILL och klarar av att vara trogna mot sin kvinna? (Snälla ge mig lite hopp)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det trogna män?
  • Anonym (Pj)

Jag är ju förvisso ingen man, men är en människa. Finns människor som sviker, men är övertygad om att det inte handlar om kön - så ja, det finns trogna män. Definitivt 

• Anonym (G)

Det är sant att det finns många män som är otrogna. Men det är lika sant att det också finns män som verkligen ÄR trogna. Samma sak gäller för övrigt kvinnor.

• Anonym (Värsta statistiken)

Värsta statistiken jag sett på ämnet säger 45% av herrarna, 55% av damerna vänstrar i någon relation de har i livet. Så hälften.

Det är den värsta siffra jag sett...och den säger ändå bara hälften. Så varannan karl vänstrar inte.

• Sugetpar

Jag är en man som aldrig skulle klara av att vara otrogen mot min underbara kvinnna.

• Tecum

Just trohet är väl ett område där män och kvinnor är ungefär lika bra eller dåliga. Så likväl som det finns trogna kvinnor finns det trogna män.

• Anonym (Linn)

Ja, nu är vi troende i och försäg och otrohet är en stor synd.

• Freddie K

Jag har då aldrig varit otrogen. Det finns inte på kartan för mig.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Fiskelyckan)
    Anonym (Värsta statistiken) skrev 2024-11-30 17:44:00 följande:

Värsta statistiken jag sett på ämnet säger 45% av herrarna, 55% av damerna vänstrar i någon relation de har i livet. Så hälften.

Det är den värsta siffra jag sett...och den säger ändå bara hälften. Så varannan karl vänstrar inte.

Sen får man också ta hänsyn till om de har blivit ordentligt testade eller inte.
    Alla lär inte få den möjligheten, och kanske inte med någon som är tillräckligt intressant.

Jag har fiskat efter fyra upptagna män i mitt liv. Tre av dem gav sig för lusten inom en vecka och blev till längre relationer. Den fjärde våndades, sextade fram och tillbaka och hade bokat möte men ställde in kvällen innan, för han hade ett samvete. 

Så mitt facit säger att 100% av män vill ha sex med en attraktiv kvinna som erbjuds medan de är upptagna, men 25% klarar att hejda sig. Samtliga dessa män är en bra bit över medelbegåvade, följer regler i övrigt och har ett utvecklat konsekvenstänk.

Hur statistiken ser ut bland de som är mer impulsstyrda kan man fundera över. 
  • FredrikLiksom

Jag skulle då aldrig vara otrogen. Att såra någon på det sättet och samtidigt förstöra tilliten för en adrenalinkick är helt galet.

• Tukt

Förutom en mindre del av människorna, så handlar ju ofta otrohet om att båda inte vårdat relationen.
    Så kanske bättre jobba med det, än att leta efter någon som inte ska vara otrogen.

Svar på tråden Finns det trogna män?