• ALLIEVERDO

iPhone 13 hjälp tack

Hej,

Jag har inte iPhone men tonåringen har en 12 och ska nu få en 13. Kan jag få ställa lite frågor till er som är vana.

1. Hur är det nu, behöver det vara lightning eller är det bara c nu på laddningskabeln? Får höra olika.

2. Jag minns inte hur vi gjorde när vi skapade hennes konto på 12an. Kan jag se om jag har gjort barn eller vuxen konto någonstans ?

3. Att jag undrar är för att jag måste ha skärmtid på henne, går det fixa över 13år?

4. Jag tänkte ta hennes gamla 12 för att kunna styra skärmtiden i från telefonen. Nu har det varit så dumt om tiden tagit slut och hon tex är hos vänner. Det går ju på Android med familylink, går det här också ?

5. Hur gör jag sedan för att kunna se var hennes telefon är via iPhone? Min syster visade att man ska kunna de det via den. Vore bra nu när hon börja hänga ute allt mer, om något händer.

6. Kan jag byta mejl namnet på icloudkontot? 

7.  Kan jag lätt förs över hennes bilder och appar till den nya? Hur?

• Svar på tråden iPhone 13 hjälp tack
  • Anonym (Ifån)

Apple har slutat tillverka Iphone 13 och 14 även om det fortfarande finns  exemplar att köpa. Finns att köpa begagnat dock. Från Iphone 15 gäller ny laddningskabel.

Det är jättelätt att överföra all info från en iPhone till en annan med snabbstart. Sätt i simkortet i den nya mobilen, lägg dem bredvid varandra (båda ska laddas under tiden) och se till att den gamla har bluetooth på. Slå på den nya och följ anvisningarna. Lätt som en plätt och går rätt fort.

Via familjedelning kan du aktivera platsdelning och dela platsinformation. då ser alla var de andra är i apparna Hitta min och Meddelanden.

Resten vet jag inte men googla så hittar du svaren troligtvis.

Lycka till! 

Svar på tråden iPhone 13 hjälp tack