• Anonym (Utmattad)

Hjälp, hon vill ha sex!

I morse hånglade min kvinna med mig och antydde även att nu är det dags för sex snart!
    Det är väl kanonbra tänker ni och jag vet att jag borde vara Kåt, glad och tacksam! Men..jag vet inte om jag pallar!
    Nu är det 2v sedan vi hade sex senast och ytterligare 2v sedan förra gången. Alltså 1gång på en månad. 

2 veckor av längtande, grubblande, fantiserande, runkande och en berg och dalbana mellan hopp och förtvivlan..
    Nu ska jag då i kväll, eller kanske i morgon bitti, i morgon kväll, eller när f-n vet jag? kunna växla om från att ha kämpat för att bara se henne som en varm och nära vän och inte som en sexig kvinna, ställa om till viril man och eldig älskare!!
    Känner mig mest ledsen när jag tänker på det.. 

Vet sedan många år manuskriptet och pang, bom 5 minuters underbar närhet och sedan börja vänta igen..

• Svar på tråden Hjälp, hon vill ha sex!
  • Anonym (K)

Upplever samma problem. Försöker avsexualisera min kille så gott det går för att frustrationen inte ska äta upp mig. Sen vill han ha sex plötsligt och då väcks frustrationen till liv igen. 

• Anonym (M)

Vad är det som säger att du inte kan vara den som inte vill denna gång? Kanske vore nyttigt för din kvinna att uppleva hur det känns när man inte själv dikterar alla villkoren.

• Anonym (Nä)

Låter som att ni behöver reda ut eller göra slut.

• Anonym (?)

Låter som varannan vecka, inte en gång per månad?

• Anonym (Utmattad)
    Anonym (?) skrev 2024-11-28 20:10:35 följande:

Låter som varannan vecka, inte en gång per månad?

Det är nog genomsnittet ja.
    Men egentligen spelar frekvensen inte störst roll, det värsta är att aldrig kunna veta när det är dags och att inte kunna göra ett dyft för att kunna påverka det..
  • Anonym (?)
    Anonym (Utmattad) skrev 2024-11-28 21:21:58 följande:
    Det är nog genomsnittet ja.
    Men egentligen spelar frekvensen inte störst roll, det värsta är att aldrig kunna veta när det är dags och att inte kunna göra ett dyft för att kunna påverka det..
    Det är ju inte jättesällan ändå. Varför är det så fruktansvärt att inte veta när det är dags? Och ni verkar ju ha närhet i form av kyssar etc. Du låter i det närmaste traumatiserad av att "bara" ha sex ungefär varannan vecka.
  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (?) skrev 2024-11-28 21:33:12 följande:
    Det är ju inte jättesällan ändå. Varför är det så fruktansvärt att inte veta när det är dags? Och ni verkar ju ha närhet i form av kyssar etc. Du låter i det närmaste traumatiserad av att "bara" ha sex ungefär varannan vecka.
    Det är väl tyvärr så att droppen urholkar stenen som ordspråket säger. Alla dessa nobbanden, avvisanden och besvikelser har gjort mig just .. utmattad..

Och som jag tidigare skrev så är ovissheten och maktlösheten det värsta. Ska vi ha sex om 5 minuter, 5 dagar, eller 5veckor?
  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (Nä) skrev 2024-11-28 19:38:39 följande:

Låter som att ni behöver reda ut eller göra slut.

Ja, jag förstår att det låter så, men vi har varit tillsammans i en väldig massa år och jag går mest och hoppas att min starka drift nån gång äntligen ska börja lugna ned sig. Då skulle vi ha det perfekta förhållandet..
    Att prata om sex och reda ut saker är hon alldeles för hämmad och pryd för.
    Och OM jag skulle göra det ändå och berätta hur jag känner så skulle jag varje gång undra om hon verkligen vill eller om det bara är husfridssex..
  • Anonym (xx)
    Anonym (Utmattad) skrev 2024-11-28 23:20:35 följande:
    Det är väl tyvärr så att droppen urholkar stenen som ordspråket säger. Alla dessa nobbanden, avvisanden och besvikelser har gjort mig just .. utmattad..

Och som jag tidigare skrev så är ovissheten och maktlösheten det värsta. Ska vi ha sex om 5 minuter, 5 dagar, eller 5veckor?
    Klart värre nödläge om sex kommer till vart 5:e år. Ja det finns par som har det så illa. En gång per månad eller varannan vecka är alltid något att gå på och med tillförsikt se fram emot. Om du upplever en ökad trygghet eller en minskad känsla av maktlöshet av ett mer strukturerat och förutsägbart sexliv föreslår jag ni schemalägger samlivet. Ni ges båda två god tid på er att bygga en erotisk stämning och feeling var och en och tillsammans. Maktobalansen ni är i idag, med kvinnan som boss, reduceras med hjälp av en bättre och mer förutseende planering. Du slipper överraskningsmomentet och ditt behov av en längre startsträcka där du växlar från vänskap till eldig älskare tillgodoses. Lycka till!
  • Anonym (Fia)
    Anonym (K) skrev 2024-11-28 18:53:12 följande:

Upplever samma problem. Försöker avsexualisera min kille så gott det går för att frustrationen inte ska äta upp mig. Sen vill han ha sex plötsligt och då väcks frustrationen till liv igen. 

Hade samma med ett ex, tvingade ner lusten lite för ofta. Men det tog kål på mig så jag gjorde slut efter ett tag.
  • Anonym (?)
    Anonym (Utmattad) skrev 2024-11-28 23:20:35 följande:

Förstår inte varför du fortsätter att försöka. Det för inget gott med sig. Hon känner sig pressad och du känner dig avvisad.

Förstår som sagt inte heller skräcken över ovissheten. De flesta av oss vet inte när vi ska ha sex nästa gång. Det blir när det blir.
  • Anonym (neeeeej)
    Anonym (M) skrev 2024-11-28 18:54:27 följande:

Vad är det som säger att du inte kan vara den som inte vill denna gång? Kanske vore nyttigt för din kvinna att uppleva hur det känns när man inte själv dikterar alla villkoren.

Följ absolut inte detta. Säger du nej till när hon initierar sex så blir det ingen sex på en månad. 
  • Anonym (Jan Banan)

När hon nobbar mig och jag står där med min lust så vänder jag mig bort för att inte känna frustrationen. Gör mig sval, gör mig till en vän bara. Då tycker hon att jag verkar sur, att jag skickar skuldvibbar till henne. 

Hon är ingen kärvänlig person, kramar och kysser mig inte i vardagen. Håller handen och gör en del annat, men inte något sexuellt. Jag behöver känna att hon vill ha mig.  Så när vi ska ha sex så är min lust på sparlåga. hon kan komma in naken och säga "kom då", "jag trodde vi skulle ha sex". Jag har förklarat för henne att jag inte är en sexmaskin som man kan slå på och slå av. Jag behöver käknna kärlek från henne. Hon förstår och försöker, men är ju den hon är. 

Lyckligtvis har vi ett fint, regelbundet och tillräckligt tätt sexliv, punktligt en gång i veckan. Men jag upplever henne som hämmad, lite pryd, Hon vill inte prata om sex, hatar när jag skämtar om sex, svarar när jag tar upp sex seriöst men tar aldrig egna initiativ till samtal.

• Anonym (M)
    Anonym (neeeeej) skrev 2024-11-29 19:54:19 följande:
    Följ absolut inte detta. Säger du nej till när hon initierar sex så blir det ingen sex på en månad. 
    Vågar man inte ta den risken så kommer man heller aldrig få till någon förändring. TS skriver att han hela tiden lever i längtan, grubblande, hopp, förtvivlan osv. Är det bättre att göra det tycker du?

Det första man behöver göra när man fått en dålig dynamik inom förhållandet är att bryta gamla mönster och vanor. Om TS kvinna är van vid att han hela tiden går och suktar efter henne och är tillgänglig för att ligga 24/7 så finns det inget som är så effektivt som ett enkelt nej. Det kommer att skaka om tillvaron litegrann och antagligen förvirra henne rätt ordentligt.

Sen kommer steg två vilket är att skapa nytändning och en bättre dynamik. Jag hade tänkt fortsätta skriva om detta men ville se först om TS var intresserad. Då TS inte kommenterat på mitt inlägg och förefaller vara helt uppgiven i övrigt så känns det inte värt att lägga tid på det.
  • Anonym (Utmattad)

Tack för goda råd och synpunkter!
    Har tidigare (på hennes initiativ, efter att jag satt ned foten!) haft schemalagd sex och det funkade väldigt bra under några år. 
    Sedan inträffade saker med hälsan och annat och det rann ut i sanden. 
    Värsta besvikelsen är nog när man tror man har schemalagt sexet en viss dag och man ändå blir avfärdad..

Nu blev det till slut sex i morse när hon tillfredsställde mig på ett skönt sätt! Det var en skön och kärleksfull stund, som gav närhet, styrka och glädje till oss bägge, även om hon avböjde sexuell njutning för egen del.
    Det blev tom lite intimt kuddsnack efteråt!👍🏻

Svar på tråden Hjälp, hon vill ha sex!