• Anonym (Singel43)

Hitta ny relation

Hej 
    Är nybliven singel och funderar nu på hur man ska göra för att träffa en ny kvinna. 
    Vet inte om jag vill träffa min nästa stora kärlek direkt men någon att umgås med och även för sex men hur gör man när man inte känner några singelkvinnor?
    Tinder har jag provat och gillat minst 100 kvinnor och inte fått ett enda svar och även bc och ds är dåligt med respons plus att det där är svårt att hitta nån som inte är jätte extrem på bdsm å liknande, det är inte så att jag är pryd när det kommer till sex men är definitivt inte extrem. 
    Så hur gör man, vart finns kvinnorna som söker sällskap ? 

• Svar på tråden Hitta ny relation
  • Anonym (Black Widow)

Ja, en relation är då inte på tapeten det närmate året åtminstone. Du måste ta en paus först och bli dig själv, annars finns det mycket stor risk att det går fel med de du tänkt börja träffa nu. Passa på att vara singel! Dessutom skriker det desperation att söka en relation som nybliven singel.

Om du söker sex gör du bäst i att göra det irl. Konkurrensen online är mycket stor, du måste vara riktigt snygg för att stå ut från mängden då. Jag vet inte hur du ser ut men även om du är medelmåttigt snygg så har du sällan skuggan av en chans tyvärr. Att gilla 100 kvinnor utan svar är inte alls oväntat, snarare normen för män. Ta med dig en polare och gå ut på krogen.

• Anonym (Singel43)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-11-28 13:30:36 följande:

Ja, en relation är då inte på tapeten det närmate året åtminstone. Du måste ta en paus först och bli dig själv, annars finns det mycket stor risk att det går fel med de du tänkt börja träffa nu. Passa på att vara singel! Dessutom skriker det desperation att söka en relation som nybliven singel.

Om du söker sex gör du bäst i att göra det irl. Konkurrensen online är mycket stor, du måste vara riktigt snygg för att stå ut från mängden då. Jag vet inte hur du ser ut men även om du är medelmåttigt snygg så har du sällan skuggan av en chans tyvärr. Att gilla 100 kvinnor utan svar är inte alls oväntat, snarare normen för män. Ta med dig en polare och gå ut på krogen.

Jo det var lite så jag menade att jag letar inte efter nån att spendera resten av livet med men någon att bryta ensamheten med och som kan göra att man glömmer det som varit ( om det nu går )
    Att gå på krogen är absolut inte min grej, jag har inte en aning om hur man gör där för jag har aldrig i mitt 43 åriga liv raggat på krogen för det har liksom löst sej ändå.
  • Anonym (Black Widow)
    Anonym (Singel43) skrev 2024-11-28 13:44:15 följande:
    Jo det var lite så jag menade att jag letar inte efter nån att spendera resten av livet med men någon att bryta ensamheten med och som kan göra att man glömmer det som varit ( om det nu går )
    Att gå på krogen är absolut inte min grej, jag har inte en aning om hur man gör där för jag har aldrig i mitt 43 åriga liv raggat på krogen för det har liksom löst sej ändå.
    Du menar en rebound. Bara du är ärlig mot de du träffar med hur du tänker.

Ja du, jag vet inte vad jag ska råda dig till då för det är där du hittar ons. Att hitta en kk, särskilt som man, är väldigt svårt. Att hitta någon online oavsett syfte är sjukt svårt. Och åldern gör det inte lättare heller.

Badoo är typ som Tinder light, den kan du testa. Och Happy Pancake, där är det rätt mjukt klimat, mer riktat mot relationer men det finns de som bara söker något mer "lättsamt" också. Vad du än gör så behöver du komma till freds med att du nog kommer att gilla snarare 1000 kvinnor innan du når ditt mål. Lycka till iaf.
  • Anonym (Singel43)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-11-28 13:50:43 följande:
    Du menar en rebound. Bara du är ärlig mot de du träffar med hur du tänker.

Ja du, jag vet inte vad jag ska råda dig till då för det är där du hittar ons. Att hitta en kk, särskilt som man, är väldigt svårt. Att hitta någon online oavsett syfte är sjukt svårt. Och åldern gör det inte lättare heller.

Badoo är typ som Tinder light, den kan du testa. Och Happy Pancake, där är det rätt mjukt klimat, mer riktat mot relationer men det finns de som bara söker något mer "lättsamt" också. Vad du än gör så behöver du komma till freds med att du nog kommer att gilla snarare 1000 kvinnor innan du når ditt mål. Lycka till iaf.
    Tack för lite tips. Man blir ju helt ärligt lite deppig när man gillar den ena efter den andra och inte får någon respons. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-11-28 13:30:36 följande:

Överdrivet tycker jag. Det krävs lite engagemang som man med rätt normalt utseende men visst går det du söker ett få till. Under dom år jag nätdejtade hade jag ett par kk och hade några frienss with benefits och dejtade flera med förhoppning till förhållande innan jag träffade rätt kvinna.
  • Tukt

Det blir ju rätt kontraproduktiv att söka kontakt på nisch-sajter om man själv inte är inne på det. Att bli förvånad över att kvinnor är inne på bdsm när man är inne på ett community för just detta, är ju en återvändsgränd. Lite som att gå in på Kristendejt och som ateist tycka det är svårt att hooka med någon.
    Inte menat som kritik, utan mer att du skadar dina förhoppningar om du "fiskar" i fel vatten.

• Anonym (Black Widow)
    Anonym (Singel43) skrev 2024-11-28 13:55:36 följande:
    Tack för lite tips. Man blir ju helt ärligt lite deppig när man gillar den ena efter den andra och inte får någon respons. 
    Bry dig inte om det. Det är inte personligt, bara stenhård konkurrens. Vet du hur många män som skriver till mig dagligen...? Räkna lätt med ca 150 per vecka och jag har haft mina konton i lite mer än två år. Gör en snabb kalkylering över hur många det blir... Av dessa har jag valt att träffa fem killar totalt. Utöver det har jag träffat två när jag har varit ute på krogen (de få gånger det har hänt).
  • Anonym (Man)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-11-28 14:27:05 följande:
    Bry dig inte om det. Det är inte personligt, bara stenhård konkurrens. Vet du hur många män som skriver till mig dagligen...? Räkna lätt med ca 150 per vecka och jag har haft mina konton i lite mer än två år. Gör en snabb kalkylering över hur många det blir... Av dessa har jag valt att träffa fem killar totalt. Utöver det har jag träffat två när jag har varit ute på krogen (de få gånger det har hänt).
    Helt sjukt vilken skillnad. Jag fick nog svar på 1 av tre meddelanden jag skrev till kvinnor. Och kanske ett meddelande i veckan där hon tog initiativet till kontakt och bor i en mellanstor stad.
  • Anonym (Black Widow)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-28 22:11:21 följande:
    Helt sjukt vilken skillnad. Jag fick nog svar på 1 av tre meddelanden jag skrev till kvinnor. Och kanske ett meddelande i veckan där hon tog initiativet till kontakt och bor i en mellanstor stad.
    Jag är tyvärr inte förvånad. Jag hoppas att du kan ta den här mörka statistiken som ett bevis för att det inte är dig det är fel på. Däremot sållas jättemånga ut direkt av olika skäl. För mig är det främst pga praktiska omständigheter som att avståndet är för långt eller att de har pälsdjur (jag är allergiker), men självklart även annat som vanlig hederlig attraktion så klart. Jag bor också i en mellanstor stad förresten.
  • Anonym (hamb)

Hej TS
    Jag tycker inte du ska söka på bodycontact som någon sade, det verkar inte vara den typen av sex du är ute efter.

När det gäller Tinder så tycker jag du ska ta hjälp av en tjejkompis eller syster eller liknande vad det gäller att välja ut bilder. Min erfarenhet är att killar är dåliga på att ta bilder. Och tänka till i presentationen. 

Men Tinder verkar vara för unga, ytliga. 

Jag är i din ålder och skulle aldrig orka med Tinder. Någon tipsade om happypancake, ja testa där. Min kompis på 47 har träffat fwb och kk där (även partners).

Men sedan tycker jag du ska fundera på hur du träffade folk förut. Någon skrev krogen, ditt svar var "jag går aldrig på krogen". Ok, men vill du träffa någon kanske du ska testa det, på samma sätt som du testar Tinder. Eller så kan du ju börja en kurs. Typ silversmide, nästa termin. Eller vad du nu är intresserad av. Iaf börja på en rolig hobby som får dig att tänka på annat men som du kanske kan träffa någon på. Men du kan ju välja en kurs som kanske har viss sannolikhet för att det finns tjejer där, typ inte välja "andra världskriget diskussionsforum", utan asiatisk matlagning hellre.

• Anonym (Man)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-11-29 07:17:37 följande:
    Jag är tyvärr inte förvånad. Jag hoppas att du kan ta den här mörka statistiken som ett bevis för att det inte är dig det är fel på. Däremot sållas jättemånga ut direkt av olika skäl. För mig är det främst pga praktiska omständigheter som att avståndet är för långt eller att de har pälsdjur (jag är allergiker), men självklart även annat som vanlig hederlig attraktion så klart. Jag bor också i en mellanstor stad förresten.
    Tack och jag tog det absolut inte personligt. Jag dejtade ändå ganska mycket innan jag träffade rätt. Och det var ju faktiskt lite så här på krogen som ung också att kvinnor var dom som blev uppvaktade men då var könsfördelningen ca 50/50.

Lycka till med att träffa någon som det stämmer med😊
  • Anonym (Man)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-11-29 07:17:37 följande:
    Tack och jag tog det absolut inte personligt. Jag dejtade ändå ganska mycket innan jag träffade rätt. Och det var ju faktiskt lite så här på krogen som ung också att kvinnor var dom som blev uppvaktade men då var könsfördelningen ca 50/50.

• Anonym (Singeltjej)

Har märkt att de få killar som jag uppfattat som extra intressanta på Tinder har fullt upp. De har så mycket likes hela tiden att det liksom inte blir seriöst något av det. 

Har blivit ghostad av en sån kille efter dejt med honom även om han gav spontana kommentarer om att han vill ses igen för att det kändes så bra. 

Nu har jag tröttnat på den sortens kille. De killarna som verkar få alla tjejers likes. De är alldeles få få så konkurrensen blir för löjligt onödigt stor. 

Men så tittar jag på alla de andra som gett mig likes och ser inte det där extra. Det vill säga en egenhet i att våga berätta om sig själv istället för att försöka följa en mall för hur en attraktiv man bör vara.

Mån som poserar vid egendom som tex bil går fett bort. Gymbilder kan fungera om det görs med charm, dvs inte ska poseras magmuskle, det går också fett bort.

Sen är jag personligen inte en sån som lockas av bilder på skid och solsemestrar men där är vi alla olika.

Istället kan mer personliga bilder på dig när du gör något vardagligt eller roliga fest, hobby, vad som helst som berättar mer om dig på riktigt vem du är, göra skillnad. Kanske du är väldigt bra på att bygga något eller superintressad av någon hobby utan att det spiller över och verkar för introvert så att dejten tvingas höra alla detaljer. Menar bara att våga vara unik.
    Inte inbilla sig vad en kvinna söker. Sen finns det idioter som har löjliga gränser och inte kan tänka dig någon under 180cm eller annat knas. Men det är inget att bry dig om. 

Var stolt över vem du är.
    Hellre en första bild med glimten i ögat än en massa bilder med påklistrande leenden som liksom tar bort mystiken och istället ser ut som: måste le, måste le annars får jag inga likes. Finns många som har fantastiskt stela leenden som visar alla tänder bara för att de tror att man måste le ett jättestort leende annat ser man typ galen och tråkig ut.

Ta hjälp och fixa en unik och charmig profil.

• Anonym (Black Widow)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-29 10:03:01 följande:

Tack, och detsamma :) Jag har haft tur att träffa bra personer (mestadels) och har en just nu som jag hoppas kan bli något mer.
  • Anonym (?)
    Anonym (Singel43) skrev 2024-11-28 13:55:36 följande:
    Det finns en bra grundregel Om något inte funkar trots upprepade försök, ge upp. Att fortsätta är bara slöseri med tid och energi.

Om nu inte Tinder fukar för dig, sluta med Tinder. Testa något nytt, via fritidsintressen, resor, föreningar, socialt liv, quizkvällar på pub, träningsläger, aw.

Det är som de här tjejerna som träffa skitsövel efter skitstöverl via Tinder och ändå fortsätter där.
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (?) skrev 2024-11-29 11:09:23 följande:
    Det finns en bra grundregel Om något inte funkar trots upprepade försök, ge upp. Att fortsätta är bara slöseri med tid och energi.

Om nu inte Tinder fukar för dig, sluta med Tinder. Testa något nytt, via fritidsintressen, resor, föreningar, socialt liv, quizkvällar på pub, träningsläger, aw.

Det är som de här tjejerna som träffa skitsövel efter skitstöverl via Tinder och ändå fortsätter där.

Ja du har en stor poäng där. Men tror det även finns orsaker som går att fixa när det kommer till den oerhörda skillnaden på hur gungbrädan väger väldigt tungt år ena håller. Dvs vad jag märkt är att många tjejer fastnar för samma fåtal män på Tinder. 

Dessa män har gjort att jag nu dissar andra män som jag misstänker är en sån som alla ger likes. Kanske jag då går miste om någon. 

För mig är det nästan omöjligt pga livspussel att träffa någon som både är singel, klickar med mig och finns på samma tillställning eller liknande som jag. 

Så Tinder har blivit en lösning, men skulle behöva något som fungerar typ som Myspace gjorde. Det tror jag mer på.
    Då skulle det ske mer avslappnat och kunna bli kärlek utav först vänskap.
    På Tinder blir det liksom så skitnödigt och det reagerar vi så olika på samt dömer varandras beteende utifrån.

• Anonym (?)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2024-11-29 11:32:39 följande:

Ja du har en stor poäng där. Men tror det även finns orsaker som går att fixa när det kommer till den oerhörda skillnaden på hur gungbrädan väger väldigt tungt år ena håller. Dvs vad jag märkt är att många tjejer fastnar för samma fåtal män på Tinder. 

Dessa män har gjort att jag nu dissar andra män som jag misstänker är en sån som alla ger likes. Kanske jag då går miste om någon. 

För mig är det nästan omöjligt pga livspussel att träffa någon som både är singel, klickar med mig och finns på samma tillställning eller liknande som jag. 

Så Tinder har blivit en lösning, men skulle behöva något som fungerar typ som Myspace gjorde. Det tror jag mer på.
    Då skulle det ske mer avslappnat och kunna bli kärlek utav först vänskap.
    På Tinder blir det liksom så skitnödigt och det reagerar vi så olika på samt dömer varandras beteende utifrån.

Om nu Tinder är en fungarande lösning för dig så forsätt. Har du lärt dig hantera hur det funkar, sortera och hitta guldkornen utan för mycket skit så är det bra. Är det inte det så sluta.
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (?) skrev 2024-11-29 11:36:44 följande:
    Om nu Tinder är en fungarande lösning för dig så forsätt. Har du lärt dig hantera hur det funkar, sortera och hitta guldkornen utan för mycket skit så är det bra. Är det inte det så sluta.
    Ok ja jag ska på dejt i helgen med någon som verkar bra, hoppas det stämmer att han är det:) annars tar jag nog lång paus och börjar någon kurs:)
  • Anonym (Singel43)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2024-11-29 11:40:37 följande:
    Ok ja jag ska på dejt i helgen med någon som verkar bra, hoppas det stämmer att han är det:) annars tar jag nog lång paus och börjar någon kurs:)
    Eller hör av dej Flört
Svar på tråden Hitta ny relation