Anonym (SÅ FUL) skrev 2024-12-06 21:54:33 följande:
Bara med tandtråd eller vad? Hur gjorde du? Hade du en bedövningssalva?
Mamma lärde mig att små "plippar" är det bara att knyta björntråd (sytråd) om så får de inget blod och då dör de och trillar av.
Men om den lilla fliken har tjockt skaft så går inte det, då föreslår jag att du önskar pengar till besök på lasermottagning i julklapp.
Jag hade ett fult uppåtväxande födelsemärke 4x5 mm med tre svarta grova hår på kinden, levde med det till 35. Sen hittade jag en klinik och de lasrade bort det och ett par andra saker på tre minuter- jag fattar inte att jag inte betalade för det innan!
När min kollega som också hade märken och ett par pigmentförändringar i ansiktet fick se/höra detta gick hon också dit, och blev också mycket nöjd.
Min man har tagit bort ett födelsemärke på läppen som han jämt skar sig i vid rakning. Han fattade sen inte heller varför han inte betalade för det långt tidigare men jag fick påtala det i tio år innan det hände. Och en av hans manliga kollegor blev inspirerad och fixade till en irriterande utväxt som han hade i ansiktet.
Det kostar en bit ja, men har man utväxter i ansiktet så är det ofta ett stort värde i att bli av med dem.