• Anonym (SÅ FUL)

Skintags?! :(

Hjälp. Jag får massor av skintags på min kropp. Alltså, hudflikar typ? Hur får man bort dem? Beror det på dålig diet/inflammation i kroppen?

Vad ska jag göra? Det är så hemskt. Jag har också en del sådana där milier eller vad det nu heter (vita prickar). 
    Jag hatar det här! Har inte råd att gå till en hudexpert, vill vet om jag kan göra något själv åt det här istället.

• Svar på tråden Skintags?! :(
  • Lisa447

Jag hade en skintag på ena bröstet som störde mig rent estetiskt såg ju ut som jag hade en extra lite bröstvårta :/
    Köpte Tagmole på apotea. Funkade jättebra. Tog dock ganska exakt 2 veckor innan den ramlade av, men nöjd med resultatet :)

• Anonym (SÅ FUL)
    Lisa447 skrev 2024-12-06 18:40:48 följande:

Jag hade en skintag på ena bröstet som störde mig rent estetiskt såg ju ut som jag hade en extra lite bröstvårta :/
    Köpte Tagmole på apotea. Funkade jättebra. Tog dock ganska exakt 2 veckor innan den ramlade av, men nöjd med resultatet :)

Tack för tipset. Ska kolla upp.
  • Anonym (T)

Hade på halsen , ströp den liksom så ramlade den av. 😅

• Anonym (Therese)

Boka tid på en hudmottagning och ta bort dem. 

• Anonym (SÅ FUL)
    Anonym (Therese) skrev 2024-12-06 20:32:54 följande:

Boka tid på en hudmottagning och ta bort dem. 

Men är det inte dyrt då?

• Anonym (SÅ FUL)
    Anonym (T) skrev 2024-12-06 20:29:13 följande:

Hade på halsen , ströp den liksom så ramlade den av. 😅

Bara med tandtråd eller vad? Hur gjorde du? Hade du en bedövningssalva?
  • Anonym (Vårdcentral)

Jag tycker du ska gå till vårdcentralen!

Många skintags, speciellt från bröstkorgen och upp kan vara tecken på prediabetes.

Millierna under ögonen kan bero på högt kolesterol. 

Ring vc och be att få kolla blodsockret och blodfetter.

• Anonym (SÅ FUL)
    Anonym (Vårdcentral) skrev 2024-12-06 22:49:09 följande:

Jag tycker du ska gå till vårdcentralen!

Många skintags, speciellt från bröstkorgen och upp kan vara tecken på prediabetes.

Millierna under ögonen kan bero på högt kolesterol. 

Ring vc och be att få kolla blodsockret och blodfetter.

Har inte på bröstkorgen...
    Men milierna... att det skulle vara högt kolesterol har jag aldrig hört. hmm..
  • Anonym (SÅ FUL)
    Anonym (SÅ FUL) skrev 2024-12-07 00:32:42 följande:
    Jaha.. det menar från bröstkorgen och upp.. Suck. Dumt av mig. 
  • Anonym (Vårdcentral)
    Anonym (SÅ FUL) skrev 2024-12-07 00:32:42 följande:
    Från bröstkorgen och UPP. Alltså ansikte, hals osv. 
  • Anonym (Vårdcentral)

Haha, Förlåt, såg inte att du redan skrivit det 😅

• Anonym (Plippen)
    Anonym (SÅ FUL) skrev 2024-12-06 21:54:33 följande:
    Bara med tandtråd eller vad? Hur gjorde du? Hade du en bedövningssalva?
    Mamma lärde mig att små "plippar" är det bara att knyta björntråd (sytråd) om så får de inget blod och då dör de och trillar av.

Men om den lilla fliken har tjockt skaft så går inte det, då föreslår jag att du önskar pengar till besök på lasermottagning i julklapp.

Jag hade ett fult uppåtväxande födelsemärke 4x5 mm med tre svarta grova hår på kinden, levde med det till 35. Sen hittade jag en klinik och de lasrade bort det och ett par andra saker på tre minuter- jag fattar inte att jag inte betalade för det innan!

När min kollega som också hade märken och ett par pigmentförändringar i ansiktet fick se/höra detta gick hon också dit, och blev också mycket nöjd. 

Min man har tagit bort ett födelsemärke på läppen som han jämt skar sig i vid rakning. Han fattade sen inte heller varför han inte betalade för det långt tidigare men jag fick påtala det i tio år innan det hände. Och en av hans manliga kollegor blev inspirerad och fixade till en irriterande utväxt som han hade i ansiktet.

Det kostar en bit ja, men har man utväxter i ansiktet så är det ofta ett stort värde i att bli av med dem.
  • Anonym (Plippen)

Sen finns det också sjukdomstillstånd som innebär den sortens problem, så jag håller nog med om att du borde be om remiss till en riktig hudläkare.

Om du har svåra problem och förklarar hur du även lider psykiskt så kanske du kan få behandling för detta via allmänvården till betydligt billigare peng. Sök!!

Svar på tråden Skintags?! :(