Besatt av en annan man
Hej alla.
Här kommer en lååång utläggning.
Jag har varit i en relation under några år som haft flera svårigheter redan från start. Min partner har haft ekonomiska problem, periodvis mått dåligt och vi har olika syn på framtiden och hur sexlivet ska se ut. Jag har fått dra det större lasset gällande både ekonomi, relationen och sexlivet och har ofta inte känt mig uppskattad av min partner, som har svårt att visa uppskattning på det sätt som jag behöver (klassiskt romantiskt). Vi är båda 35+ och min partner vill ha barn och har haft svårt att lyssna på min oro gällande detta då vi dels har haft så mycket svårigheter i relationen och då jag i princip försörjt oss båda under senaste året. Vi bor ihop och det finns saker som funkar väldigt bra, men vi känns ofta mer som vänner än som ett kärlekspar. Vi har pratat om att ta en paus eller separera men samtidigt är vi bästa vänner och jag vill så gärna leva med någon och verkligen bygga på relationen. Min partner verkar inte inte riktigt ha viljan eller förmågan att göra det jobbet som krävs.
Nyligen var jag på en fest och träffade en mycket yngre man som jag nu blivit helt besatt av. Han utstrålade allt det som jag saknat hos min partner, han lyssnade, såg mig, var dominant men omhändertagande. Samtidigt är han lite omogen och säkert inte pojkvänsmaterial, men att bli sedd och bekräftad av en man på det sättet var en helt omskakande upplevelse. Vi var intima med varandra men har inte haft sex, men jag känner att sex med honom skulle vara helt fantastiskt och allt som jag någonsin drömt om. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara otrogen och har inte sett åt någon annan sedan jag träffade min partner. Jag vill inte berätta då min partner hatar otrohet och jag vill att vi ska kunna skiljas som vänner. Vi bor i en liten stad och har flera gemensamma vänner. Vad ska jag göra? Göra slut och ge efter för min längtan med den unge mannen? Göra slut och fokusera på mig själv? Stanna kvar och hoppas allt allt blir bättre?
Undanber mig moraliska påhopp gällande otroheten, jag vet att det är fel och det går emot mina övertygelser också.