• Anonym (Foglossning?)

Foglossning?

Undrar om det är foglossning jag har? Först har jag väldigt svårt att sova för får väldigt ont i höfterna av att sova på sidan, så vänder från sida till sida under natten. På dagarna har jag väldigt ont i ffa ena höften, kan inte förklara smärtan Riktigt. Det känns nästan som grov träningsvärk. Har ett jobb där jag går mycket så får väldigt ont Av det. Märker att jag på helgerna när jag kan vila mycket inte alls har ont. Tror ni det kan vara foglossning eller är det ?bara? träningsvärk? Är i v 31.

• Svar på tråden Foglossning?
  • snuffse

Det kan vara foglossning som spökar, men även ischias. Ischias är lite typiskt att det är ena benet, kan stråla ända ner till foten. Själv har jag också fått foglossning, men den känns mer i korsrygg och "framme" i bäckenet elller hur man ska säga. Kan även komma ute i höfterna när man ska sova, hopplöst att försöka ligga på sidan...

• Anonym (Fogis)

Foglossning brukar kännas där den sitter, alltså mitt fram under blygdbenet eller bak, på var sida av ryggraden. 

Om det är foglossning är det viktigt att du inte gör något som ger smärta. Jag har haft foglossning i över tio år nu. Var rädd om dig! 

• Anonym (Fogis)

En tjock kudde mellan knäna kan hjälpa för den som sover liggande på sidan. 

• Anonym (Happy)

Hej! 

Tufft att det gör så ont på jobbet 😢 Du kan inte gå ner i tid/sjukskriva dig? 

Jag har också väldigt ont i ryggen efter långa dagar på jobb ibland. En brännande smärta i mitten av ryggen samt på framsidan mellan revbenen. Misstänker att det kan ha att göra med att brösten blivit enorma och väger mycket mer än vanligt 😒 Foglossning hade det också kunnat va men känns som att smärtan är lite väl högt upp för det. 

Hoppas att det blir bättre snart eller att du kan bli sjukskriven på del- eller heltid fram till förlossningen! 🥰

Svar på tråden Foglossning?