• Piirho89

Hur mycket ersättning?

Jag kommer fråga vår BVC-sköterska imorgon - men vill kolla med er som ger uteslutande ersättning. 

Har en kille på 5 veckor nu som jag tycker äter HELA tiden 😂 han äter ca 90 ml med 2 - 2½ timmes mellanrum. Han får äta tills han är mätt så oftast får jag lägga till mer. Men så rädd att han kommer få ont i magen om han äter säg 120 ml i ett svep 😅 Ändock så äter han ofta och svårt att komma till ro på dagarna. Hur mycket ger ni per måltid och ofta? Ger ni allt i ett svep eller gör ni uppehåll i matningen? 

Säger igen att jag kommer prata med BVC imorgon då vi ska dit 😊 Han går upp font i vikt.

• Svar på tråden Hur mycket ersättning?
  • Anonym (W)

Låt honom äta så mycket han vill och så ofta han vill. Han ska ha fri tillgång. För övrigt står det till och med på ersättningspaketet (i alla fall semper) att barn på 1-2 månader ska ha 100-160 ml per måltid, 5-7 gånger/dygn. Mina barn åt dock oftare än så. De kan äta mer eller mindre och oftare eller mer sällan. Det är individuellt och beror också på t.ex tillväxtspurter (då äter de ofta mer än de vanligtvis gör).

Svar på tråden Hur mycket ersättning?