• Anonym (Orolig)

Är detta ens möjligt ?

Kan håret bli grått på grund av dåligt vatten ? 
    Jag hade typ 3 gråa och nu senaste 2 månaderna har de blivit betydligt fler sedan jag flyttade till annat land. Är väldigt orolig... 

• Svar på tråden Är detta ens möjligt ?
  • Anonym (Hej)

Du börjar bli gammal. Då blir håret grått. Glad

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-26 15:32:11 följande:

Du börjar bli gammal. Då blir håret grått. Glad

Jag är inte gammal och som redan påpekat hade jag endast 3 stycken innan jag flyttade, varav 2 är medfödda.
  • Anonym (a)

Så vad är "inte gammal"?

• Anonym (Nej)

Nej, det är inte möjligt. Däremot är det möjligt att bli gråhårig tidigt.

• Anonym (Orolig)

Jag är 29 år.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-11-26 16:02:28 följande:

Jag är 29 år.

De flesta börjar vid 35, men det är helt normalt att börja få det redan vid 25. Trist, men normalt.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Orolig) skrev 2024-11-26 16:02:28 följande:

Jag är 29 år.

Jag har haft grå strån sedan jag var 19. Det är helt normalt, alla blir gråhåriga vid olika tidpunkter beroende på gener. 

Du börjar ju närma dig 30 så det är inte konstig att ha 5 gråa strån. Vid det laget hade jag kanske 10-20% grå strån. 

Nej, det har inte med vattnet att göra. Håret växer från hårsäcken i hårbotten och möjligtvis kan den mat du äter påverka, men inte just gråheten. 
  • Anonym (Orolig)
    Mrs Moneybags skrev 2024-11-26 16:17:07 följande:
    Jag har haft grå strån sedan jag var 19. Det är helt normalt, alla blir gråhåriga vid olika tidpunkter beroende på gener. 

Du börjar ju närma dig 30 så det är inte konstig att ha 5 gråa strån. Vid det laget hade jag kanske 10-20% grå strån. 

Nej, det har inte med vattnet att göra. Håret växer från hårsäcken i hårbotten och möjligtvis kan den mat du äter påverka, men inte just gråheten. 
    Hur kan jag färga det men hälsosamt?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Orolig) skrev 2024-11-26 16:22:31 följande:
    Hur kan jag färga det men hälsosamt?
    Du kan använda en toning eller gå och slinga dig. 

Sedan får man ta hand om håret väl med inpackningar och annat för att undvika att det blir torrt. Ca 70% av Sveriges kvinnor färgar håret, så du är i gott sällskap. 
  • Lynx123

Åldersrelaterar - har inget med vattnet att göra. Min morfar och mamma var båda vithåriga i trettioårsåldern.

• Anonym (Lola)

Jag fick första gråhå när jag var 31 år.

Svar på tråden Är detta ens möjligt ?