Finns det onda barn?
Min partner har barn med 2 olika män. Det ena barnet som är tonåring är en riktig buspojke diagnosticerad med grav ADHD. Vi har en riktigt bra relation. Man behövde bara lära sig hur han fungerade för att vi skulle fungera bra ihop. Det andra barnet som är något år yngre har ingen diagnos ännu. Men barnets far har mängder av diagnoser bland annat borderline. Pappan är opålitlig och beter sig allmänt konstigt. Detta stackars barn är otroligt smart. Men beter sig otroligt udda. Mina egna barn könner obehag för honom och vill inte träffa honom. Jag känner obehag för barnet på grund av hans beteende. Mot sin mamma är han som en liten bäbis. Han styr henne att göra allt för honom från att klä på honom till att plocka undan hans tallrik. Han försökte göra samma mot fotbollstränarna när han spelade fotboll men de ställde lite krav och höjde rösten mot honom. Då slutade han med fotboll. När hans mamma försöker ställa krav på honom så lyssnar han inte alls. När jag höjer rösten så lyssnar han och gör det han ska. Men i och med detta är jag nu Världens hemskaste person och han försöker gång på gång få sin mor att lämna mig och gå tillbaka till Paykopat pappan. Jag älskar min partner men detta barn håller på och förstörnvår relation. Jag önskar så att det gick att normalisera detta barn men verkar hopplöst. Är det bara att ge upp? Jag orkar snart inte mer.