Anonym (123) skrev 2024-11-27 07:09:54 följande:
Jag tänker att en sak som är viktigt är att inte göra ett problem av det. Det är ju såklart supersorgligt för dig att det är på det sättet som det är, beklagar verkligen.
Det jag har svårt för i ts trådstart är att hon verkar se det här som någon form av problem i deras relation. Hur kan ens partners relationer vara ett problem (såvida de inte är av typen att de aktivt går emot förhållandet och liknande)? Det är ju bara att fokusera relationerna som är värda att fokusera på och strunta i de övriga.
Mina barn tex har ingen farfar. Ingen vet var han är eller om han lever. Jag känner ju såklart jättemycket för min man som växt upp med det, men för mina barn och mig spelar det absolut ingen roll. (De har ingen morfar heller, men det är för att han dog vilket är mer lättförklarat än att han "försvann och inte finns".)
För jag är rädd att vi kommer bli relativt ensamma? Det enda umgänget vi haft med släkt har varit hans bröder. Det har varit något inpräntat. Vi sågs flera ggr om året. Jag tycker bara det är synd. Min kille bryr sig inte för han menar på att det aldrig har känts bra att umgås med dem ändå, stel stämning osv. Och det håller jag med om. Så jag får försöka tänka om. Jag tänker för mycket på andra.
Dessutom finns det andra i hans släkt att umgås med. Som vi aldrig träffar, av någon anledning? Det var alltid samma gamla gäng varje gång. Han har massor med kusiner, farbror, osv. Vi får väl styra upp något själva så kan de andra sitta där och prata skit om varann. Försöker tänka så. Hans föräldrar är underbara med. väldigt snälla. Sedan har ju jag också en släkt.
Försöker tänka såhär. Är bara rädd att de blir sura om de inte blir bjudna framöver (de umgås ju trots de inte gillar varann) men Som någon annan sa, det är inte vårt problem. Men att stå på mig är inte min starka sida. Ska försöka ändra på det.